کد خبر : 5630
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۹:۵۴
-

قتل سیاه‌پوست آمریکایی ۲ ساعت پس از بازداشت! + عکس

سرباز ۲۶ ساله سیاه‌پوست آمریکایی که برای گذراندن حکم حبس ۲ روزه، خود را به زندان معرفی کرده بود ۲ ساعت بعد، با تابوت از زندان خارج شد!

به گزارش علویون؛ کشتار زنجیره‌ای سیاهان آمریکا تمامی ندارد و هر روز اخبار و ویدئوهای جدیدی در این‌باره منتشر می‌شود که خشم جامعه سیاهپوستان آمریکا را نیز برانگیخته است.

در جدید‌ترین این موارد انتشار ویدئویی مربوط به رفتار به شدت خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با یک سیاه‌پوست در بازداشتگاه‌ که نهایتا به مرگ این فرد منجر شد، موجب بروز موج تازه‌ای از اعتراضات به نژادپرستی در فضای مجازی شده است.

سال ۲۰۱۲ بود که «جیمز برون» سرباز سیاه‌پوست ارتش آمریکا به دلیل رانندگی حین مستی به دو روز زندان محکوم شد. وی برای گذراندن این دوره در حالی که در سلامت کامل به سر می‌برد به زندان «ال پاسو کانتی» تگزاس منتقل شد. برون اما نهایتا، در حالی که هوشیاری خود را به دلیل اعلامی «بیماری سابق» عنوان شد از دست داده بود، به مرکز درمانی منتقل شده و همان‌جا هم جان خود را از دست داد.

حالا پس از گذشت ۳ سال ویدئویی منتشر شده که پرده از مرگ رمز‌آلود این سرباز سیاه پوست ارتش آمریکا بر می‌دارد.

ویدئویی که شبکه «کی فاکس ۱۴» به آن دست پیدا کرده، نشان می‌دهد نیروهای ویژه زندان چطور پس از آنکه مشاهده می‌شود وی به دلیلی نامعلوم خونریزی کرده و پاسخ زندان‌بان را نیز نمی‌دهد، به سلول او یورش برده و وی را در حالی که فریاد می‌زند «نمی‌توانم نفس بکشم» مورد ضرب و شتم قرار داده و روی زمین می‌خوابانند. برون همچنین فریاد می‌زند به دلیل خونریزی راه تنفس او بسته شده است در ‌‌نهایت نیز پس از وخامت شدید حال این سرباز به یک مرکز درمانی منتقل شده و همانجا اعلام می‌شود که او جانش را از دست داده است و از بازداشتگاه به بیمارستان و از آنجا یک راست به قبرستان منتقل می‌شود. انتشار دلیل واقعی مرگ این سیاه‌پوست اگرچه تعجب‌آور نبود اما، سر و صدای زیادی در آمریکا به‌پا کرده است.

در ماه‌های گذشته موارد متعدد بدرفتاری پلیس با سیاه‌پوستان که در مواردی به مرگ آن‌ها منجر شده، اعتراضات زیادی را در آمریکا موجب شده است. سیاه‌پوستان می‌گویند مقامات و نیروهای پلیس رفتاری تبعیض آمیز به آن‌ها دارند. جالب اینکه در اکثر موارد، پلیس‌های سفیدپوست و نژادپرستی که مرتکب قتل می‌شوند، تبرئه می‌شوند.

 

منبع: ابنا

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + ده =