کد خبر : 5432
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
-

قدردانی ناتو از همکاری ترکیه در آموزش مخالفان سوری

ناتو از ترکیه به علت همکاری برای آموزش نیروهای مخالف دولت سوریه قدردانی کرد؛ این در حالی است که مایکل مورل، معاون پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی آی ای) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: تصور نمی کنم که سیاست ما در قبال سوریه موفق باشد.

به گزارش علویون از شبکه خبر؛ به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان،مورل گفت: در سوریه من اطمینان زیادی ندارم که راهبرد ما کارا باشد.

 

دانلود

معاون پیشین سازمان سیا افزود: هنوز دیر نشده است و ما به آموزش نیروهای زمینی در تعداد زیاد نیازمندیم .

 

پیروزی های پیاپی ارتش سوریه در قلمون

شکست آمریکا در سوریه حالی از سوی معاون پیشین سازمان سیا مطرح شد که شبکه المنار تصاویری از حمله ارتش سوریه و مجاهدین مقاومت به طلعه موسی یکی از مهمترین بلندیهای راهبردی قلمون سوریه و تصرف این مناطق پخش کرد.

 

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت توانستند کنترل منطقه راهبردی طلعه موسی در قلمون سوریه را به دست بیاورند. همچنین نیروهای ارتش سوریه و نیروهای مقاومت منطقه راهبردی طلعه عقبه الفسخ  در غرب جرد المعری که مشرف به محل عبور تروریستها است و به جرود عرسال لبنان منتهی می شود به تصرف خود در آورند.

 

خبرنگار این شبکه گزارش داد: نیروهای ارتش سوریه و مقاومت با گسترش پیشروی خود توانستند مناطق و بلندیهای زیادی را به دست بیاورند که از این بلندیها می توانند حرکت تروریستها و محل عبور آنها را زیر نظر داشته باشند.

 

این گذرگاههای غیرقانونی برای جبهه النصره بسیار مهم است و ارتش سوریه و نیروهای مقاومت با حملات بسیار شدید به چند متری جبهه النصره پیش رفتند و دهها نفر از آنها را کشته یا زخمی کردند و پس از آن عملیات پاکسازی خود را ادامه دادند و بلندی تل الجْبه را که به عسال الورد متصل است کاملا به تصرف خود درآوردند.

دانلود

 

 

فرمانده کل ناتو در اروپا: محل آموزش نیروهای مخالف دولت سوریه به خوبی آماده شده است

ژنرال فیلیپ مارک  بریدلاو(philip mark breedlove)، فرمانده کل ناتو در اروپا، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: محل آموزش نیروهای مخالف دولت سوریه به خوبی آماده شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از «سی ان ان»، بریدلاو در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی گفت: در خصوص این ماموریت محل آموزش این نیروها به خوبی آماده شده است و هم پیمانان ما کار بزرگی صورت داده اند و تسهیلات مورد نیاز و قابلیتی را که ما برای اجرای این ماموریت آموزشی به آن نیازمندیم، فراهم کرده اند.

 

وی افزود: آنچه من می دانم این است که هم پیمانان ما در اینجا در کشور ترکیه آماده اند و نیروهای ما هم آماده اند و از توانایی لازم برای ارائه با کیفیت ترین آموزش لازم به این نیروها برخوردارند تا آنچه را ائتلاف به آن نیازمند است، ارائه کنند.

 

 

فرمانده ناتو تاکید کرد: از دید من آموزش این افراد برای دفاع از خودشان مهم ترین وظیفه برای ما محسوب می شود. امیدوارم این راهی برای حمایت از تمامی تلاش های ائتلاف باشد.

 

بریدلاو گفت: معتقدم که ترکیه متعهد به ائتلاف است؛ ترکیه یکی از هم پیمانان قدرتمند و مهم ماست. آنچه از تحولات اخیر می توانیم شاهد باشیم این است که ترکیه تمامی محموله ها را بررسی می کند. (از این رو) شمار شبه نظامیانی که هم اکنون از مرزهای گسترده این کشور می گذرند، کاهش پیدا کرده است.
از دید من این همکاری و نتایج آن بسیار مثبت است.

 

فرمانده کل ناتو همچنین درباره اوضاع اوکراین گفت: آنچه در تمامی خطوط درگیری در اوکراین شاهد هستیم، بسیار شکننده است و لازم است به مقررات آتش بس رجوع کنیم.

 

بریدلاو افزود: ما شاهد آماده سازی نیروها و تامین تدارکات و آموزش و انتقال واحدهای دفاع ضد هوایی هستیم.

 

این مقام پنتاگون درباره نشست ناتو در ترکیه گفت: ما بیشتر بر روی مسائل جنوب تمرکز کرده ایم؛ مشکلات مربوط به آنچه در عراق و سوریه روی می دهد.

 

دانلود

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد: بازگشت نمایندگان دولت و مخالفان سوری به مسکو برای پیگیری مذاکرات

ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت نمایندگان دولت و مخالفان سوری احتمالا برای پیگیری مذاکرات به منظور پایان دادن به بحران در سوریه، به مسکو باز خواهند گشت.
به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، چورکین افزود سخنان مطرح شده پس از مذاکرات با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در سوچی روسیه نشان می دهد واشنگتن خواستار ادامه همکاری با روسیه برای حل بحران در سوریه است.
این دیپلمات روس خاطرنشان کرد استفان دی میستورا فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد، در حال رایزنی در ژنو با طرف های مختلف برای از سرگیری روند سیاسی است.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 14 =