کد خبر : 5103
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
-

عضو جامعه مدرسین: دولت از حاشیه سازی بپرهیزد/ تذکرات مراجع مشفقانه و خیرخواهانه است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سلب مسئولیت از دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران را مساوی با سلب مشروعیت نظام توصیف کرد و گفت: هیچ کس در جهت اثبات سلب مسئولیت نسبت به حاکمیت احکام اسلام نیست.

به گزارش علویون؛ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی خراسانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش به اظهاراتی که گاه و بیگاه درباره عدم مسؤولیت دولت در زمینه دین مردم مطرح می شود، گفت: هویت و مشروعیت حکومت اسلامی و دولت اسلامی در گرو خدمت به اسلام، فراهم ساختن بستر حاکمیت ارزش‌های اسلام و بکارگیری تمام توان برای حاکمیت دین در همه شئون و حوزه‌های زندگی و جامعه است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: طبیعی است که مسؤولان در نظام اسلامی و دولتمردان نمی‌توانند نسبت به احکام اسلامی، پیاده شدن آنها و حاکمیت قوانین اسلام عزیز از خود سلب مسئولیت کنند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ادامه داد: سلب مسئولیت نسبت به حاکمیت احکام اسلام٬ مساوی با سلب مشروعیت آنان است؛ بسیار طبیعی است که هیچ کس چنین سخنی را بر زبان جاری نخواهد ساخت و چنین معنا و مقصودی را از مطالب و سخنانش اراده نخواهد کرد.
وی ابراز داشت: انتظار این است که مسئولان، مجریان و دولتمردان نظام اسلامی از طرح مطالب و گفتن سخنان شبهه آور و مشتبه بپرهیزند و خود با سخنان شان در صدد حاشیه سازی برای نظام اسلامی بر نیایند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: همه باید از گفتن و طرح هر گونه مطلبی که باعث برداشت‌های انحرافی و حاشیه سازی شود بپرهیزیم و در مجموع تذکرات و نصایح مشفقانه و خیر خواهانه مراجع تقلید را بپذیریم.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی گفت: ما موظفیم به مقتضای آموزه‌های دینی، مطالب و سخنان دارای شبهه مسؤولانی که صداقت و دیانت آنها مورد قبول است را حمل بر صحت کنیم؛ حمل بر صحت این است که چنین مطالبی را ناشی از تسرع، شتابزدگی یا هیجانات و احساسات ناشی از فضای حاکم بر سخن و از سر بی دقتی بدانیم.
وی خاطر نشان کرد: وقتی چنین مطالبی با عکس العمل‌های دلسوزانه از ناحیه خیر خواهان جامعه مواجه شود و از طرفی مورد تحلیل و تفسیر‌های مغرضانه از ناحیه مخالفان نظام و دشمنان اسلام قرار گیرد، خود هشداری است که در نوع سخن گفتن و ادای کلمات و جملات، دقت بیشتری داشته باشیم تا باعث دغدغه و دل نگرانی دوستان و شادی دشمنان نشویم.
منبع: رسا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + نوزده =