کد خبر : 5110
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
-

آیت ‏الله علوی گرگانی: نیروی انتظامی باید روح اسلام را در رفتار و کردار خود تسری دهد

آیت‏ الله علوی گرگانی در دیدار با فرماندهان ناجا گفت: خوش زبانی، خوش رویی و رفتار مناسب از سوی پلیس هم احساس امنیت را در جامعه ایجاد خواهد کرد و هم سبب این می‏شود که مردم پلیس را از خود و نه نیرویی مافوق خود بدانند.

به گزارش علویون؛ فرماندهان و معاونان ناجا در فرودگاه‏ها و راه آهن سراسر کشور قبل از ظهر امروز با حضرت آیت‏ الله محمد علی علوی گرگانی از اساتید برجسته درس خارج حوزه علمیه قم دیدار کردند.

در این دیدار حضرت آیت‏ الله علوی گرگانی با تبریک ایام ولادت امام علی(علیه السلام) و ایام‏البیض گفت: خداوند متعال عالم دنیا را عالم ارتباطات قرار داده است، یعنی همه موجودات عالم به هم مرتبط هستند و این طور نیست که موجودات از هم جدا و منفصل باشند.

وی در ادامه افزود: در مورد بشر نیز این حکم جاری است و همه انسان‏ها منافع و مفاسدشان به یکدیگر مربوط است بنابراین خداوند در قرآن می‏فرماید که برخی را بر دیگری برتری دادیم و برخی دیگر را محتاج دیگران قرار دادیم.

حضرت آیت‏ الله علوی گرگانی قرآن را کتاب راهنمایی مسلمانان دانست و ابراز داشت: این‏که حوزه‏ها و علما نتوانستند از قرآن برنامه همه شئون زندگی بشر را استخراج کنند ایراد بر قرآن نیست بلکه بر عقل ناقص غیر معصوم است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به آیه ۷۰ و ۷۱ سوره احزاب ابراز داشت: قرآن می‏فرماید ای کسانی که ایمان آورده‏اید تقوی داشته باشید، تقوی مسأله مهمی است که همه زندگی بشر را در بر می‏گیرد و انسان در هر جایگاهی تقوایی مختص به خود را باید دارا باشد.

حضرت آیت‏ الله علوی گرگانی خاطر نشان کرد: از مهم‏ترین مصادیق تقوی حفظ زبان است، اگر انسان زبان خود را از گناهان همچون دروغ، غیبت و تهمت حفظ کند و سخنان خود را به استدلال مجهز کند بدون تردید محبوب خداوند خواهد شد.

وی خطاب به نیروهای انتظامی تأکید کرد: نیروهای انتظامی باید زبانی ترحم آمیز و احترام برانگیز داشته باشند و با مردم از جایگاه قدرت برخورد نکنند و ذهنیت مردم را نسبت به سازمان پلیس از قدرت به مهربانی تغییر دهند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: خوش زبانی، خوش رویی و رفتار مناسب از سوی پلیس هم احساس امنیت را در جامعه ایجاد خواهد کرد و هم سبب این می‏شود که مردم پلیس را از خود و نه نیرویی مافوق خود بدانند.

وی ادامه داد: قدرت انسان را تحت سیطره خود می‏گیرد و سبب می‏شود که انسان نسبت به افراد زیر دست حس ترحم را از دست بدهد همان‏طور که پلیس‏های کشورهای غربی این طور هستند، اما یک پلیس مسلمان نباید این طور باشد و باید روح اسلام را مسلط بر روح قدرت و پست خود قرار دهد.

حضرت آیت‏ الله علوی گرگانی در پایان اظهار داشت: اگر یک پلیس با اخلاق اسلامی خود را بسازد این کار سبب غفران الهی خواهد شد و کار او نیز به غیر از کسب روزی حلال، جهاد در راه خدا نیز خواهد بود.

 

منبع: رسا

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 14 =