کد خبر : 4974
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
-

تجمع حمایت از مردم یمن مقابل سفارت سعودی در لندن + تصاویر

جمع کثیری از یمنی‌های مقیم لندن و مردم انگلیس در اعتراض به جنایت‌های رژیم آل سعود، مقابل سفارت عربستان در لندن تجمع کردند.

به گزارش علویون؛ جمع کثیری از یمنی‌های مقیم لندن و مردم انگلیس در اعتراض به جنایت‌های رژیم آل سعود دست به راهپیمایی و تجمع مقابل سفارت عربستان در لندن زدند.

تظاهرکنندگان ابتدا در “ماربل آرچ” در نزدیکی “هاید پارک” تجمع کرده و پس از قرائت قطعنامه‌ای به سوی سفارت عربستان سعودی در لندن حرکت کردند.

مردم معترض در طول مسیر با سر دادن شعارهایی علیه رژیم آل سعود و متحدان غربی آن، جنایات این رژیم در جریان بمباران‌های وحشیانه علیه مردم بی دفاع یمن را به شدت محکوم کردند.

معترضان با شعارهایی همچون “مرگ بر آل سعود”، “مرگ بر ملک سلمان” و “سعودی، سعودی شرمت باد، شرمت باد” خواستار پایان دادن به دخالت‌های نظامی عربستان در یمن شدند.

راهپیمایان همچنین اعلام کردند که رژِیم آل سعود منتظر پاسخ کوبنده مردم یمن باشد، زیرا فرزندان یمن انتقام خون زنان، کودکان و مردم بی گناه خود را خواهند گرفت.

در این مراسم، سخنرانان وضعیت اسفبار مردم یمن و اوضاع بحرانی این کشور در اثر بمباران‌های بی رحمانه عربستان را برای حاضران تشریح کردند.

یکی از سخنرانان با بیان یانکه این مردم یمن هستند که باید تصمیم بگیرند چه کسی رئیس جمهور آنان باشد، تصریح کرد: عربستان ادعا می‌کند که به درخواست دولت یمن دست به اقدام نظامی زده و فقط به مواضع نظامیان و افراد مسلح حمله می‌کند، در حالی که باید پرسید کدام دولت قانونی از شما چنین درخواستی کرده است؟!

وی افزود: یمن در حال حاضر فاقد دولت قانونی است و رئیس جمهور پیشین نیز استئفا و از کشور فرار کرده است. همچنین تمام سازمان های بین المللی و حقوق بشری گزارش کرده‌اند که حملات عربستان علیه اهداف غیر نظامی بوده و در این میان صدها کودک، مرد و زن، پیر و جوان در مدارس، بیمارستان‌ها، اردوگاه‌های آوارگان و اماکن عمومی جان خود را از دست داده و هزاران نفر مجروح شده اند.

سخنران دیگری نیز اظهار داشت: ما مردم یمن به دنبال صلح و آرامش هستیم، نه جنگ و خونریزی. مایلیم مردم یمن خودشان و بدون دخالت بیگانگان سرنوشت خود را تعیین کنند.

همچنین یکی دیگر از سخنرانان با خطاب قرار دادن جامعه بین المللی گفت: این مایه ننگ جهان است که اینگونه ناظر کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع یمن باشد و درعین حال سکوت پیشه کرده، دست روی دست بگذارد و اقدامی برای توقف جنگ و دفاع از مردم بی گناه انجام ندهد.

وی افزود: ما به تظاهرات و فعالیت‌های اعتراض آمیز خود همچنان ادامه خواهیم داد، تا زمانی که مجامع بین المللی برای پایان دادن به ظلم، عربستان سعودی را سر جای خود بنشانند.

***برای مشاهده گزارش تصویری این تجمع اعتراض آمیز، اینجا را کلیک کنید.

 

منبع: خبرگزاری اهل بیت علیهم السلام

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 − چهار =