کد خبر : 4924
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۸:۵۴
-

ولیعهد و ۳ وزیر سعودی برکنار شدند/ ملک سلمان مقامات را به بیعت با ولیعهد جدید فراخواند

پادشاه عربستان تغییرات عمده ای در ساختار دولت این کشور اعمال کرد.

به گزارش علویون از باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از العربیه،پادشاه عربستان تغییرات عمده ای در ساختار دولت این کشور اعمال کرد.
ملک سلمان پادشاه عربستان، سعود الفیصل را برکنار کرده و عادل الجبیر را به عنوان وزیر خارجه جدید این کشور منصوب کرد. گفه می شود سعود الفیصلبه سمت وزیر مشاور ، عضو هیئت دولت، مشاور و فرستاده ویژه ملک سلمان و ناظر امور خارجی منصوب شده است.
ملک سلمان همچنین محمد بن سلیمان الجاسر وزیر اقتصاد و برنامه ریزی را از سمت خود برکنار و به سمت مشاور دربار با رتبه وزیر منصوب کرد.خالد بن عبدالعزیز الفالح نیز به عنوان وزیر بهداشت معرفی شده است.
گفته می شود پادشاه عربستان در حکمی اعلام کرد بادرخواست کناره گیری شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز آل سعود از سمت ولیعهدی و معاون رئیس هیئت وزیران موافقت کرده است.
همچنین شاهزاده محمد بن نایف بن عبدالعزیز به عنوان ولیعهد ، معاون رئیس هیئت وزیران، وزیر کشور و رئیس شورای امور سیاسی و امنیتی معرفی شده است.
ملک سلمان در حکمی دیگر محمد بن سلمان بن عبدالعزیز را به عنوان جانشین ولیعهد، معاون دوم رئیس هیئت دولت، وزیر دفاع و رئیس شورای امور اقتصادی و توسعه ای معرفی کرد.
همچنین منابع خبری از برکناریعادل بن محمد فقیه، وزیر کار عربستان و انتصاب وی به عنوان وزیر اقتصاد و برنامه ریزی این کشور خبر دادند.
ملک سلمان همچنین مفرج بن سعد الحقبانی را به عنوان وزیر کار معرفی کرد.وی خالد بن عبدالرحمن العیسی را از سمت معاون رئیس دربار برکنار و به عنوان وزیر مشاور و عضو هیئت دولت و عضو شورای امور سیاسی و امنیتی معرفی کرد.
پادشاه عربستان همچنین مقامات این کشور را به بیعت با ولیعهد جدید و جانشین ولیعهد در کاخ سلطنتی دعوت کرد.قرار است مراسم بیعت امروز برگزار شود.
دی همین حال پادشاه عربستان، رئیس شرکت نفت ملی این کشور را برکنار و “خالد الفالح” را به عنوان رئیس اداره شرکت نفتی آرامکو تعیین کرد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − سیزده =