کد خبر : 4836
تاریخ انتشار : جمعه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
-

آیت الله سبحانی: برخی از بانوان طلبه فرهنگ دینی یک شهر را متحول می‌کنند

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفتند: برخی از بانوان طلبه در شهرها تاثیر فوق‌العاده‌ای دارند و فرهنگ دینی یک شهر را متحول می‌کنند.

به گزارش علویون؛ آیت الله العظمی سبحانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در سخنانی اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های علمیه خواهران را قدم‌هایی مثبت و مفید خواندند و افزودند: بنده از ابتدا در تشکیل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران مشارکت داشته‌ام.

ایشان با بیان اینکه برخی از بانوان طلبه در شهر‌ها تاثیر فوق‌العاده‌ای دارند، افزودند: برخی از آن‌ها شهری را متحول می‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان افزودند: باید بانوان طلبه بعد از تحصیل کارایی داشته باشند و صرفا به اخذ مدرک و خودسازی اکتفا نکنند. آنان باید در دیگرسازی فعال باشند.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه دادند: بانوان طلبه در مدارس، شریعت و عقاید را تدریس کنند یا مجالس تبلیغی دایر کنند و وارد فرهنگ جامعه شوند تا جامعه از آن‌ها استفاده کند.

آیت‌الله العظمی سبحانی با بیان اینکه کیفیت و مدت تحصیل حوزوی بانوان باید متفاوت از برادران باشد، گفتند: برادران برای تحصیل فراغت بیشتری دارند، اما خواهران همیشه نمی‌توانند محصل باشند.

ایشان با بیان اینکه باید از تبلیغ بانوان استفاده شود، اظهار کردند: بانوان طلبه باید از منابع مفید مانند نهج البلاغه و صحیفه سجادیه استفاده کنند تا «رسولا من انفسهم» باشند.

در این دیدار همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در سخنانی با ارائه آماری از فعالیت‌های این نهاد خاطرنشان کرد: اکنون حدود ۷۰ هزار بانوی طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به درخشش بانوان طلبه در جشنواره‌های پژوهشی مشترک با برادران در سال‌های اخیر یادآور شد: در اکثر این جشنواره‌ها تعداد آثار ارسالی و رتبه‌های ممتاز خواهران بیش از برادران بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی با بیان اینکه ۵هزار بانوی طلبه به عنوان وبلاگ‌نویس در فضای مجازی فعال هستند، گفت: بانوان طلبه وارد فضای آموزش و پرورش شده‌اند و اکنون حدود ۱۲ هزار تحصیل‌کرده حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان معلم و مربی در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: با توسعه فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران، هر یک از واحدهای حوزوی خواهران به یک قطب فرهنگی و تبلیغی در منطقه خود تبدیل شده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به ماموریت‌های این نهاد افزود: در درجه اول خود خواهر طلبه نقطه هدف است و پس از آن اثرگذاری در محیط خانواده و نسل آینده مدنظر قرار دارد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه آشنایی خواهران طلبه با معارف قرآن و تربیت مربیان قرآنی، اضافه کرد: اکنون هزار و ۵۰۰ بانوی طلبه حافظ قرآن هستند و صد‌ها مربی قرآنی در حوزه‌های علمیه خواهران تربیت شده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی با اشاره به زحمات و خدمات آیت‌الله شرعی در حوزه‌های علمیه خواهران گفت: آیت‌الله شرعی نزدیک به نیم‌قرن از عمر خود را صرف حوزه‌های علمیه کرد.

وی همچنین از حمایت‌های آیت‌الله سبحانی از حوزه‌های علمیه خواهران تقدیر کرد.

 

منبع: خبرگزاری اهل بیت علیهم السلام

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =