کد خبر : 4775
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
-

آیت‌الله جوادی آملی: بیداری ملت‌ها در گرو شناخت حقیقت است/ محکومیت حملات عربستان به یمن

یکی از مراجع عالیقدر شیعیان بیداری ملت‌ها را در گرو شناخت حقیقت دانستند و افزودند: اگر ملت‌ها واقعاً با حقیقت زندگی کنند هرگز اجازه نمی‌دهند دولتهایی همچون آمریکا روی قبر هفتاد میلیون انسان بایستند و خود را قلدر جهان بخوانند.

به گزارش علویون؛ حضرت آیت‎الله العظمی جوادی آملی در درس خارج تفسیر خود در مسجد اعظم و در ادامه تفسیر سوره مبارکه فصلت مهم‌ترین کار انبیا را فرهنگ‌سازی عنوان کردند و اذعان داشتند: مهم‌ترین کار انبیاء نهادینه کردن این فرهنگ است که به ما بفهمانند شما در دنیا با یک سلسله امور اعتباری و یک سلسه امور حقیقی ارتباط دارید، اگر می‌خواهید عالم شوید باید با امور حقیقی ارتباط داشته باشید و اسیر امور اعتباری نگردید.

ایشان تصریح کردند: مطلب مهم آن است که ساختار درونی انسان به احسن وجه خلق شده و خدای سبحان ما را امینِ این ساختار قرار داده است، ما برای اینکه خودمان را بشناسیم و جهان را بشناسیم باید یک معرفت‌شناسی درست داشته باشیم.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه حوادث ناگوار یمن را مورد اشاره قرار دادند و خاطرنشان کردند: اساس بسیاری از مشکلات امروز بشر این است که بشر، اسیر امور اعتباری است؛ چه طور می‌شود یک کشوری که خود را ولی و حاکم حرمین می‌داند، به یک کشور اسلامی دیگر حمله کند؟ جز اینکه از حقیقت فاصله گرفته و اسیر اعتباریات شده است!

ایشان ضمن محکوم کردن حمایت آمریکا از حملات عربستان به یمن اظهار داشتند: آمریکا که قد کشیده و ظاهرا ابر قدرت جهان شده است به این دلیل است که زیر پای او هفتاد میلیون قبر است. آن‌ها هفتاد میلیون را طی جنگهای جهانی کشتند و از ایستادن روی قبر آن‌ها قد خود را بر افراشتند، اگر دانشمندان ایرانی و غیرایرانی را از آمریکا بگیرید، آن‌ها چه دارند؟ آیا آن‌ها بزرگانی همچون ابن‌سینا و خوارزمی و مولوی و زکریا و مانند آن دارند؟ این‌ها آن قدر کشتند که بر دیگران مسلط شدند، حالا چنین کشوری سخن از گزینه تحریم و گزینه نظامی و مانند آن را در مقابل ما مطرح می‌کند!!

آیت‌الله العظمی جوادی آملی بیداری ملت‌ها را در گرو شناخت حقیقت دانستند و افزودند: اگر ملت‌ها واقعاً با حقیقت زندگی کنند هرگز اجازه نمی‌دهند دولتهایی همچون آمریکا روی قبر هفتاد میلیون انسان بایستند و خود را قلدر جهان بخوانند، بر این اساس اصرار انبیا این است که مردم از اعتباریات دنیوی فاصله بگیرند و با حقیقت زندگی کنند.

 

منبع: خبرگزاری اهل بیت علیهم السلام

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − هفت =