کد خبر : 4519
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
-

برگزاری دومین جشنواره ملی صبر و مقاومت در مازندران/تجلیل از ۱۳۰ مادر و همسر شهید

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس مازندران گفت: با برگزاری جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت از زحمات و تلاش های ایثارگرانه ۱۳۰ مادر و همسر شهید و جانباز استان تجلیل می‌شود.

به گزارش علویون؛ گلی کهنسال زمان برگزاری این جشنواره را ۲۵ فروردین اعلام و اظهار کرد: همسران و مادران شهید و ایثارگر به‌عنوان نمادهایی از مقاومت و وفاداری هستند که تلاش‌های آنان کمتر از ایثارگری همسران و فرزندان‌شان در جبهه‌های جنگ نیست.

وی با بیان اینکه دومین جشنواره ملی صبر و مقاومت با هدف جریان‌سازی فرهنگی و اجتماعی و در راستای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و حضور زنان در انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس با همکاری نهادهای مختلف برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این مراسم به‌مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و هفته زن و به‌منظور پرورش روحیه تکریم ایثارگران در جامعه و ارائه الگوی عملی و دست‌یافتنی از سیره فاطمی اعلام کرد.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس مازندران تجلیل از این بانوان را قدردانی از سال‌ها ایثار و فداکاری آنها دانست و تأکید کرد که نسل سومی‎ها باید از این اسوه‎های صبر و مقاومت الگو و درس بگیرند.

این مسئول با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره اسوه‎های صبر و مقاومت به‎صورت کشوری در سال گذشته در تهران، بیان کرد: براساس تصمیم‎گیری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس کشور، امسال این جشنواره در استان‎های کشور و همچنین در برخی کشورهای مسلمان از جمله تونس و لبنان به‎صورت هم‎زمان برگزار می‎شود.

کهنسال از سخنرانی حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) در این جشنواره خبر داد.

وی گفت: دبیرخانه این جشنواره در طول سال فعال است تا در مناسبت‌های مختلف ویژه‌برنامه‌های مادران، همسران و فرزندان شاهد و ایثارگر را برگزار کند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − هشت =