کد خبر : 4423
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
-

مراسم جشن ولادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) در شهر گوتنبرگ سوئد + تصاویر

مراسم جشن ولادت باسعادت حضرت ام ابیها(سلام الله علیها) فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در دومین شهر بزرگ سوئد برگزار شد.

به گزارش علویون؛ در فرخنده سالگرد ولادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) محبان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) در شهر یوتِبُری (سوئدی: Göteborg) یا گوتنبرگ دومین شهر بزرگ سوئد مراسم جشنی برگزار کردند.

در این مراسم جشن که در میدان گوستاو آدولف گوتنبرگ برپا شد؛ برگزارکنندگان ۱۴۴۴ شاخه گل رز و ۱۴۴۴ قطعه کیک بین مردم توزیع کردند.

«مرجان نوری» یکی از برگزارکنندگان این مراسم با بیان اینکه مسلمانان همه ساله سالگرد تولد حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را جشن می‌گیرند افزود: امسال ما تصمیم گرفتیم که از غیرمسلمانان نیز برای شرکت در این مراسم دعوت کنیم.

وی با بیان اینکه این یک فرصت استثنایی برای غیرمسلمانان است که با حضور در مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(سلام الله علیها) پاسخ پرسش‌ها و شبهات خود را درباره مسلمانان به دست بیاورند افزود: متاسفانه هنوز هم در بسیاری از کشورهای اروپایی زنان تبعیضاتی وجود دارد.

خانم نوری اظهار کرد: همیشه دوستان غیرمسلمان من درباره حجاب سؤال می‌کنند که در پاسخ باید بگویم: من یک مسلمان هستم و به اختیار خودم حجاب را انتخاب کردم.

در بخشی از مراسم جشن ولادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) با ایجاد غرفه‌ای به نام غرفه حجاب از غیرمسلمانان مشتاق دعوت شد تا برای نخستین بار محجبه شده و احساس خود را در دفتری که به همین منظور قرار داده شده بیان کنند.

حجاب، شاید اولین تجربه زنان غیرمسلمان سوئدی براى ورود به دنیاى جدید باشد.

منبع: خبرگزاری اهل بیت علیهم السلام

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =