کد خبر : 3891
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
-

حمله لفظی عربستان به روسیه/ امیدوارم پوتین گفتمانش را اصلاح کند

سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان در نشست پایانی اجلاس سران کشورهای عربی به شدت از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه انتقاد و او را به حمایت از بی ثباتی در کشورهای عربی از طریق حمایت از بشار اسد رئیس جمهور سوریه متهم کرد.

به گزارش علویون؛ خبرگزاری رویترز درگزارشی از شرم الشیخ مصرنوشت: سعود الفیصل وزیرامورخارجه عربستان در نشست پایانی اجلاس سران کشورهای عربی به شدت از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه انتقاد و او را به حمایت از بی ثباتی در کشورهای عربی از طریق حمایت از بشار اسد رئیس جمهور سوریه متهم کرد.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در اقدامی که در نشست های سران کشورهای عربی به ندرت روی می دهد خواستار شنیدن پیامی از طرف پوتین شد و احمد بن حلی معاون دبیرکل اتحادیه عرب، ترجمه رسمی روسیه از پیام پوتین به اجلاس سران کشورهای عربی را قرائت کرد.

دراین پیام آمده است:ما در کنار بلندپروازی شهروندان کشورهای عربی برای برخوردارشدن از آینده ای شکوفا وهمچنین حل همه مسائل آنها به شکلی صلح آمیز و بدون مداخله خارجی هستیم.

این پیام پوتین با انتقاد شدید سعود الفیصل مواجه شد که کشورش با اسد مخالف است.

سعود الفیصل گفت:من ملاحظه ای درباره پیام رئیس جمهور روسیه دارم… او ازمشکلات خاورمیانه به گونه ای سخن می گوید که گویا روسیه نقشی دراین مشکلات ندارد.

برای نمونه درباره سوریه، آنها (روسها) از وقوع فجایع دراین کشورسخن می گویند درحالی که آنها بخشی اصلی از فجایعی هستند که ملت سوریه با آن مواجه است.آنها سلاح هایی بیش از آنچه که مورد نیازباشد در اختیار سوریه برای جنگیدن  قرارمی دهند.

وزیرامورخارجه عربستان افزود:امیدوارم رئیس جمهورروسیه گفتمانش را اصلاح کند تا بازتاب علاقه کشورهای عربی برای داشتن بهترین روابط با روسیه باشد. روابط عربستان و روسیه به علت حمایت مسکو ازاسد به سردی گراییده است. شاید حمله لفظی عربستان به روسیه برای مصر دردسرساز شود که به شدت به کمک های چند میلیارد دلاری عربستان و دیگر کشورهای عربی خلیج فارس وابسته است و روابطش با روسیه را نیز بهبود بخشیده است.

درماه فوریه، مصربه گرمی از پوتین در قاهره استقبال کرد که نشان دهنده نزدیک شدن روابط دوکشوراست. پوتین و سیسی درآن زمان گفتند به مبارزه با خطر تروریسم متعهد هستند. مسکو مدتهاست متحد اسد است.
منبع: شبکه خبر

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 17 =