کد خبر : 3602
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
-

بیانیه وزیران امور خارجه آمریکا و اروپا درباره ایران

وزیران امور خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پس از دیدار با هم در لندن درباره موضوع اتمی ایران بیانیه ای منتشر کردند.

به گزارش علویون؛ در متن این بیانیه آمده است: ما وزیران امور خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نشستی به منظور بررسی  میزان پیشرفت در مذاکرات اتمی با ایران برگزار کردیم.

ما درباره این موضوع هم نظر هستیم که پیشرفت قابل توجهی درباره مسائل کلیدی صورت گرفته است، اگر چه هنوز مسائل مهمی وجود دارد که تا کنون توافق درباره آنها میسر نشده است. حالا زمان آن فرا رسیده است که ایران و به طور ویژه تصمیمات دشواری را بگیرد. مذاکره کنندگان ما همراه با روسیه و چین هفته آینده در لوزان در سوئیس مذاکرات را از سر می گیرند.
این بیانیه می افزاید: ما بر روی این موضوع تاکید می کنیم که همه به طور برابر خود را متعهد به یافتن راه حلی می دانیم که این تضمین را بدهد که بر اساس آن، برنامه اتمی ایران فقط صلح آمیز باقی بماند و در راستای تعهدات بیان شده باشد. هر گونه راه حلی باید جامع، بلندمدت و قابل راستی آزمایی باشد. کشورهای ما با توافقی که این مفاد را در بر نگیرد، موافق نیستند.
این مذاکرات تلاشی مشترک در بین گروه پنج به علاوه یک و با هدایت اتحادیه اروپا است. کارشناسانی در رشته های مختلف به طور عمیق در رابطه با مواضع ما در مذاکرات مشارکت دارند. مذاکرات دو جانبه با ایران به عنوان بخشی حیاتی در رسیدن به موفقیت ادامه خواهد یافت.
ما در لحظه مهمی در مذاکرات قرار داریم. اگر ما بتوانیم تمامی مسائل اصلی را حل و فصل کنیم آنگاه کار فنی می تواند یک چارچوب را به متنی مفصل تبدیل کند. تمامی ما به تلاش با هم با هدف تضمین نتیجه ای موفقیت آمیز ادامه خواهیم داد.

 

منبع: شبکه خبر

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 + 2 =