کد خبر : 3501
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
-

تیراندازی در سوئد/ ۱۰ کشته و زخمی

پلیس سوئد اعلام کرد در حادثه تیراندازی چهارشنبه شب در رستورانی در شهر گوتنبرگ تعدادی از افراد هدف قرار گرفتند و دست کم دو نفر از آنان کشته شدند.

به گزارش علویون؛ پلیس در اطلاعیه ای بدون اشاره به جزئیات مربوط به مظنونین افزود ظاهرا  مهاجمان در این تیراندازی از سلاح خودکار استفاده کرده اند.

یک سخنگوی پلیس گفت: تیراندازی در منطقه «بیسکاپ گاردن» در حومه گوتنبرگ دومین شهر بزرگ سوئد روی داد. سخنگوی پلیس گفت: هنوز پیش بینی انگیزه این تیراندازی بسیار زود است اما شواهد حاکی از آن است که تیراندازی با گروه تبهکاران در ارتباط بوده است.

این سخنگو تصریح کرد در این حادثه که در آن دستکم دو نفر در دم کشته شدند و تعدادی نیز به بیمارستان انتقال یافتند، مطلقا علائمی که حاکی از اقدام تروریستی باشد، دیده نشده است.

یک شاهد عینی به شبکه تلویزیونی SVT گفت دو فرد وارد رستوران شدند و با سلاح های خودکار اقدام به تیراندازی کردند.

اختلاف سوئد  با عربستان و امارات

هفته گذشته بعد از آن که «مارگوت وال استروم» وزیر امور خارجه سوئد در پارلمان این کشور از اوضاع حقوق بشر و دموکراسی در عربستان سعودی انتقاد کرد عربستان این سخنان را دخالت آشکار در امور داخلی خود دانست و سفیر خود را از سوئد فرا خواند.

بعد از سخنان وزیر خارجه سوئد در خصوص عربستان، امارات عربی متحده نیز «سلطان راشد الکیتوب» سفیر خود در سوئد را فرا خوانده است.

وزارت امور خارجه امارات در بیانیه ای اعلام کرد وزیر امور خارجه سوئد در سخنان خود اصل حاکمیت میان دو کشور را زیر پا گذاشته و به فرهنگ کشورها بی احترامی و در امور داخلی آن ها دخالت کرده است.

«اریک بومن» سخنگوی وزارت امور خارجه سوئد در خصوص اقدام امارات گفت: «ما از این امر متاسفیم »

 

منبع: شبکه خبر

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 + دو =