کد خبر : 3421
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
-

گرسنگی جان هزاران سومالیایی را تهدید می کند

یک اردوگاه ۷۰۰ هزار نفری آوارگان سومالی در کنیا، در آستانه کشتار دسته جمعی و درگیری داخلی بر اثر گرسنگی قرار گرفته است.

به گزارش علویون؛ یک کمپ ۷۰۰ هزار نفری در مرز کنیا و سومالی به نام «داداب» که قحطی زدگان کشور سومالی را در خود پناه داده است، در آستانه جنگ داخلی بر اثر گرسنگی قرار گرفته است، به دلیل این که برنامه غذای سازمان ملل اعلام کرده است که به دلیل مشکل کمبود بودجه، امکان دادن کمک های غذایی به آوارگان این اردوگاه را ندارد.

مسئولان اردوگاه «داداب» با بیان این که این اردوگاه، یکی از بزرگترین اردوگاه های پناهندگان در جهان است که ۷۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است، گفتند: برنامه غذا سازمان ملل در سایت رسمی خود از متوقف شدن کمک های غذایی به پناهندگان در این کمپ خبر داده است و این باعث شده است تا خطر مرگ در اثر گرسنگی بر این اردوگاه سایه بیافکند. از سوی دیگر دولت کنیا نیز مرزها را بسته است و مردم این منطقه در واقع در یک زندان بزرگ به دام افتاده اند. در صورتی که سایر سازمان های بین اللملی اقدامی نکنند، امکان وقوع یک فاجعه انسانی بزرگ در این منطقه وجود دارد.

این مسئولان افزودند: با نزدیک شدن فصل گرما، مردم این ناحیه باید در گرمای ۴۵ درجه و در شرایط محیطی بد و بدون آب بهداشتی به سر ببرند که این مساله باعث خواهد شد تا بیماری های واگیر دار در کل منطقه شیوع پیدا کند. از سوی دیگر، درگیری هایی که در اثر کمبود غذا امکان دارد بین پناهندگان رخ دهد، جان همه افراد را تهدید می کند.

 

منبع: خبرگزاری اهل بیت علیهم السلام

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × پنج =