کد خبر : 3424
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
-

آغاز انتخابات کنست رژیم صهیونیستی + تصاویر

بیستمین دوره انتخابات کنست رژیم صهیونیستی صبح امروز آغاز شد.

به گزارش علویون؛ رأی‌گیری بیستمین دوره انتخابات کنست رژیم صهیونیستی از ساعت ۷ بامداد امروز در سایه نگرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس از شکست خود در این انتخابات آغاز شد.

پنج میلیون و ۸۸۰ هزار اسرائیلی واجد شرایط رأی دادن، برای انتخاب ۱۲۰ نماینده خود در بیش از ۱۰ هزار شعبه اخذ رأی که در مدارس، بیمارستان‌ها یا حتی زندان‌ها در سراسر فلسطین اشغالی دایر شده است، حضور می‌یابند.

در این دور از انتخابات حزب لیکود به رهبری نتانیاهو، حزب اردوگاه صهیونیستی به ریاست هرتسوگ و لیونی، لیست عربی مشترک به رهبری ایمن عوده، حزب «یش عتید» به رهبری یائیر لپید، حزب «کلنا» به ریاست موشه کحلون، حزب «خانه یهودی» به ریاست نفتالی بینیت، حزب «شاس» به رهبری آریه درعی، حزب «اگودات اسرائیل» به ریاست یعقوب لیتسمن، حزب «یاحد» به رهبری ایلی یشای، حزب چپگرای می‌رتس به رهبری زهابا گلوون و حزب «اسرائیل خانه ما» به رهبری لیبرمن شرکت کرده‌اند.

تازه‌ترین نظرسنجی‌های شبکه‌های ماهواره‌ای صهیونیستی نشان می‌دهد که حزب لیکود در این انتخابات ۲۰ کرسی را به دست خواهد آورد و اردوگاه صهیونیسیتی ۲۴ کرسی را از آن خود خواهد کرد.

گفتنی است که احزاب عربی با تشکیل لیست مشترکی در این انتخابات شرکت کرده‌اند و پیش بینی می‌شود که این لیست ۱۳ الی ۱۵ کرسی را به دست آورد.

این انتخابات آزمونی برای بنیامین نتانیاهو خواهد بود و در آن اسرائیلی‌ها خواهند گفت که آیا می‌خواهند وی به عنوان نخست وزیر باقی بماند یا اینکه پس از شش سال، زمان تغییر فرا رسیده است.

 

منبع: ابنا

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =