کد خبر : 3350
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
-

تحویل سال شبکه قرآن با نمایش فیلم «محمد رسول‌الله»/اعلام زمان پخش «در حاشیه»/اضافه‌شدن عروسک جدید به «کلاه قرمزی»

بخش‌هایی از فیلم‌ «محمد رسول‌الله» مجید مجیدی در لحظه تحویل سال از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود.

به گزارش علویون؛ نشست خبری «علی‌اصغر پورمحمدی» با حضور نمایندگان رسانه‌های جمعی آغاز شد. بنا بر این گزارش، این نشست خبری به منظور تشریح ویژه برنامه‌های نوروزی سیما برگزار شده است.
بهرام محمدی نیا مدیر شبکه قرآن از پخش بخش‌هایی از فیلم مجید مجیدی از این شبکه و گفت‌وگو با این کارگردان در لوکیشن‌های فیلمش برای پخش در ویژه برنامه تحویل سال خبر داد.
مدیر شبکه قرآن همچنین از «هفت سلام» به عنوان برنامه تحویل سال شبکه قرآن نام برد و اعلام کرد: یازده ساعت برنامه ویژه تحویل سال از شبکه قرآن پخش می‌شود.
همچنین در این نشست محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو درباره پخش سریال «کلاه قرمزی» عنوان کرد: این مجموعه بعد از شهادت حضرت زهرا (س) ششم فروردین ماه از هر شب ساعت ۲۱ و همچنین برنامه «عمو پورنگ» نیز در این ایام هر روز ساعت ۱۶:۳۰ روی آنتن می رود.
مجید زین العابدین مدیر شبکه تهران نیز در این نشست عنوان کرد: «فرش بهشت» عنوان برنامه تحویل سال شبکه پنج است که هنوز مجری آن مشخص نشده اما محمد سلوکی یکی از گزینه های ما برا اجرا خواهد بود.
محمدی نیا پس از تسلیت ایام فاطمیه و ابراز امیدواری برای سال جدید که توأم با عفاف و  حجاب و انس با قرآن برای خانواده‌ها باشد، گفت: برنامه سال تحویل یک برنامه‌ی ۱۱ ساعته به نام “هفت سلام” است.
وی بیان کرد: با توجه به گرایش شبکه برنامه‌ها قرآنی است و از اذان مغرب تا اذان صبح شب جمعه و بامداد شنبه ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اسامی مجریان برنامه سال تحویل شبکه‌ قرآن گفت: آقایان ربیعی و صنعتی و خانم‌ها ایزدی و عزیزی مجریان برنامه هستند. ضمن اینکه ما از ایرانیان عزیز درخواست می‌کنیم که یک عکس خانوادگی کنار سفره ی هفت سین برای این شبکه ارسال کنند. همچنین دعای سمات با صدای ماشاءالله عابدی پخش خواهد شد.
محمدی نیا همچنین اظهار داشت: ارتباط مستقیم با پنج مکان مقدس حرم امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت شاهچراغ و مسجد جمکران و حرم عبدالعظیم حسنی در برنامه‌ی سال تحویل عید نوروز خواهد بود.
مدیر شبکه‌ی قرآن با اشاره به محوریت ایام فاطمیه بیان کرد: سوم تا پنجم فروردین ماه به مدت سه روز برنامه‌ها در راستای این مناسبت خواهد بود و قرار است که طبق تلاش های ما “علی فانی” که اجرای قطعه‌ی به طاها به یاسین را بر عهده داشت در مسجد جمکران حضور یابد و این قطعه را اجرا کند.
محمدی نیا همچنین افزود: از بین شهدای حرم شهید باغبانی را برای برنامه انتخاب کرده‌ایم که این شهید بزرگوار حرم در حین تصویربرداری به شهادت رسیده است. از خانواده این شهید در برنامه‌ی ما دعوت به عمل خواهد آمد. از بین خانواده‌ی شهدا نیز دختر شهید تهرانی مقدم که حافظ کل قرآن است انتخاب و دعوت شده است.
وی با اشاره به برنامه‌های مختلف شبکه‌ی قرآن گفت: قرار است سری به آسایشگاه جانبازان بزنیم.
وی ادامه داد: مصاحبه با شهریار بحرانی جزو برنامه شبکه‌ی قرآن است. همچنین برنامه‌ای با محوریت وقف با حضور بهروز شعیبی و محمود رضوی کارگردان و تهیه کننده‌ی سریال “پرده نشین” پخش خواهد شد. شبکه‌ی قرآن در میان برنامه‌های خود دعوت از یک پرستار حافظ قرآن و مادر ایشان را در نظر دارد.
وی با اشاره به اینکه ملت ایران ملی‌ترین جشن خود را در مذهبی‌ترین اماکن برگزار می‌کند، گفت: تیتراژ پایانی برنامه‌ی سال تحویل با صدای “حامد زمانی” به نام “صبحت به خیر آقای من” اجرا خواهد شد.
مدیر شبکه‌ی قرآن با اشاره به برنامه‌ “چشمه‌های جاری” گفت: این برنامه در راستای تشویق مردم به حفظ قرآن کریم تولید شده و داوطلبان با حفظ آیات و قرائت آن توسط کارشناسان متخصص داوری می‌شوند.
وی همچنین عنوان کرد: در شش قطع کوتاه آیات الهی مرتبط با طبیعت و زنده شدن دوباره‌ی آن پخش خواهد شد. برنامه “گل باغ خورشید” نیز با محوریت قرآن و یک طرح به نام دین، کودک، رسانه از برنامه‌های شبکه‌ی قرآن خواهد بود.
وی با اشاره به برنامه‌ی “بشرا” گفت: یک برنامه ی ۱۵ قسمتی و ۱۵ دقیقه‌ای که با محوریت یاد خداوند و سبک زندگی است برای مخاطبان پخش خواهد شد. برنامه ی “دردانه” نیز با محوریت حضرت زهرا(س) و زن مسلمان در گروه برنامه‌های شبکه قرآن تهیه شده است.
وی بیان کرد: برنامه ی “باران” برای سه روز ایام شهادت حضرت زهرا(س) به همراه ترتیل و فرازهایی از قرآن کریم در نظر گرفته شده است.
محمدی نیا برنامه‌های “شگفتی‌های آفرینش”، “بهار در بهار” ، “شورای معارف” و سخنرانی‌های مذهبی  را جزو برنامه‌های دیگر شبکه‌ی قرآن عنوان کرد.
پس از سخنان مدیر شبکه قرآن “رستم وندی” مدیر شبکه ی چهارم سیما برای اعلام برنامه‌ها سخنرانی کرد.
وی با اشاره به رویکرد علمی و فرهنگی شبکه‌ی چهار بیان کرد: با توجه به مناسبت ایام فاطمیه محور فرهنگ‌سازی برای تکریم خانواده، احترام به مادر و جایگاه و شخصیت وی در برنامه‌های شبکه ی چهار گنجانده شده است. این برنامه از ساعت ۲۰:۳۰ آغاز می‌شود و مجریان آن “رشید کاکاوند”، “فائزه نعمتی” و “شیرین صمدی” هستند.
وی در ادامه بیان کرد: شاعران طنز‌پرداز، رؤسای دانشگاه‌ها، مخترعان و فرهیختگان در یکی از برنامه‌های شبکه‌ی چهار سیما دعوت خواهند شد و در حوزه‌ی کتاب یک بسته‌ی پیشنهادی برای مطالعه ایام نوروز خواهیم داشت.
رستم وندی با اشاره به اینکه در شبکه‌ی چهار سریال ایرانی پخش نمی‌شود، گفت: در کنداکتور برنامه‌های شبکه ی چهار ، چهار باکس نمایشی وجود دارد که سریالهای خارجی در آن به نمایش در‌می‌آید. یکی از این سریال ها به نام “پائولا” محصول سال ۲۰۱۱ فرانسه است که سریال جذابی محسوب می‌شود برنامه‌ی نمای کوتاه به بررسی فیلم‌های کوتاه می‌پردازد که اجرای آن بر عهده ی ابوالفضل جلیلی است. برنامه ” سینما ۹۴″ بیش از ۱۵ فیلم سینمایی برای ایام نوروز ترتیب داده است که از ساعت ۱۵ تا ۱۷ پخش خواهد شد.
رستم وندی با اشاره به برنامه طنز”پیشگامان” بیان کرد: این برنامه‌ی طنز محور شخصیت‌های کمدی دنیا را معرفی می‌کند.
مدیر شبکه‌ی چهار با بیان اینکه سه باکس فیلم مستند برای پخش از شبکه‌ی چهار ترتیب داده شده است، گفت: مستند چهار هر سال از ایام نوروز پخش می‌شود که گلچین مستندهای بلند حوزه‌های مختلف است. مستند ورزشی هم در این برنامه تهیه شده است که به تیمهای باشگاهی کشور هلند می پردازد.
مستند “نگاه نو” یکی از برنامه‌های باکس مستند است که امسال به گروه اضافه شده و رویکرد اجتماعی- سیاسی به رویداد‌های جهانی دارد. برنامه‌ی “فرمول چهار” به آموزش تکنیک‌های مستندسازی می‌پردازد و برنامه مستند “طبیعت و حیات وحش” که آخرین جزء باکس مستند است.
وی با اشاره به برنامه های گفتگو محور در شبکه‌ی چهار گفت: برای اولین بار امسال برنامه‌ی “دنیای دانش” هر روز به مدت ۳۰ دقیقه پخش خواهد شد که کارگاه‌ها و نشست‌های مفید و تخصصی از فضای مجازی دانلود شده و برای مخاطبان به نمایش درمی‌آید. در سری برنامه‌های گفتگو محور برنامه‌ی مهربانی حول محور خانواده و مسائل شخصی و ارتباط با مادر خانواده پخش خواهد شد. آخرین برنامه ای که شبکه‌ی چهار برای این ایام در نظر گرفته است برنامه‌ی “وهنری دیگر است” که به آموزش نقاشی می‌پردازد.
مدیر شبکه‌ی دوم “محمد رضا جعفری جلوه” برای بیان برنامه‌های ایام نوروز سخن گفت. برنامه‌ی “کلاه قرمزی” به کارگردانی “ایرج طهماسب” از ششم فروردین هر شب ساعت ۲۱ از شبکه‌ی دوم پخش خواهد شد. برنامه‌ی سال تحویل شبکه‌ی دوم در پنجشنبه و جمعه پخش خواهد شد که نام آن “خوبی از خودتونه” است و اجرای آن بر عهده‌ی “شهرام شکیبا” خواهد بود. در این برنامه شخصیت‌های گوناگون عرصه‌های مختلف دعوت خواهند شد. برنامه‌ی روز جمعه با محوریت کودک و نوجوان خواهد بود.
جعفری جلوه عنوان کرد: برنامه بهار در خانه ویژه برنامه تحویل سال نو از اذان مغرب روز جمعه تا اذان صبح بامداد شنبه در نظر گرفته شده است که به مقام زن در چهار حوزه‌ی دختری، خواهری، مادری و همسری می‌پردازد و طبق شعار سال ۹۳ که مقام معظم رهبری اقتصاد و فرهنگ را موضوع مهم همه‌ی سالها عنوان کرده است برای با هم بودن و برای هم بودن این موارد را در نظر خواهیم گرفت.
برای برنامه‌ی تحویل سال نو دو مجری زن و مرد خواهیم داشت و از هنرمندان زوج و پدران و دختران هنرمند، ورزشکاران، فرهیختگان و بانوان مؤثر در جامعه دعوت خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه سال ۹۴ به نام حضرت فاطمه (س) مزین است، گفت: سیما تجربه‌ی متفاوتی در پخش برنامه‌ها خواهد داشت چون باید برنامه‌های مناسبتی مذهبی و ملی را به نمایش بگذارد.
مدیر شبکه‌ی دو با اشاره به نمایش برنامه‌ی عمو پورنگ که هر روز ساعت ۱۶:۳۰ پخش خواهد شد، گفت: برنامه‌ی کلاه قرمزی و عمو پورنگ پس از شهادت حضرت فاطمه(س) پخش خواهد شد. در برنامه کلاه قرمزی اضافه شدن چند عروسک را داشته ایم و تلاش بر این بوده که افزایش عروسک‌ها باعث کم رنگ شدن شخصیت های عروسکی قبلی نباشد. این برنامه سال به سال مخاطب عام بیشتری به دست می‌آود و اقشار وسیعی از گروه های سنی مختلف مخاطب آن هستند.
جعفری جلوه با بیان اینکه آثار سینمایی ایران وجهان در بخش نمایش شبکه ی دو ترتیب داده شده است، گفت: هر روز ساعت ۹ صبح و ساعت ۱۸ برنامه های سینمایی و انیمیشن خواهیم داشت.
مدیر شبکه پنجم سیما با اشاره به دو برنامه اقتصادی در برنامه‌های نوروزی گفت: “اقتصاد ایران و مجله اقتصادی مسیر” برنامه‌های حوزه اقتصاد است.
مجید زین‌العابدین در ادامه بیان کرد: جشن مردمی “ایوان بهار” هر شب به طور زنده از برج میلاد پخش خواهد شد. برنامه‌های “مسابقه تاکسی تهران”، “پنجره” و ساعت “۲۵” از دیگر برنامه‌های شبکه پنجم است.
وی با اشاره به برنامه “تا نیایش” گفت: این برنامه با حضور حجت‌الاسلام قرائتی، حجت‌الاسلام دکتر رفیعی، سرلک و میرباقری خواهد بود.
زین‌العابدین در ادامه تاکید کرد: برنامه‌ ویژه سال نو شبکه پنجم با عنوان “فرش بهشت” خواهد بود که تهیه کنندگی آن برعهده محمد قنبری است که بر خلاف شایعات از ابتدا قرار نبوده مجری آن بازیگر باشد. در بین مجریان سیما گزینه محمد سلوکی برای اجرای شبکه ۵ جدی‌تر است.
“حسین ساری” مدیر شبکه آموزش با اشاره به اینکه شبکه آموزش برنامه سال تحویل و سریال نخواهد داشت گفت: برنامه “زندگی ما قصه نبود” که گفتگو محور است هرشب نمایش داده می‌شود. برنامه قند پهلو نیز امسال هم پخش می‌شود که در آن شاعران طنز پرداز کشورهای فارسی زبان حضور خواهند داشت و در این برنامه مشاعره فاطمی هم در ایام شهادت حضرت زهرا (س) ترتیب داده می‌شود. اجرای برنامه قند پهلو با اجرای رفیع، شکیبا و فیض خواهد بود.
وی افزود: مجموعه “دستان” که با محوریت موسیقی اصیل و فاخر ایرانی توجه می‌کند این مجموعه با اجرای عباس سجادی خواهد بود.
ساری با اشاره به برنامه “رادیو هفت” گفت: این برنامه از ششم فروردین بصورت گزیده‌ای از برنامه‌های قبلی پخش می‌شود و سری جدید آن با اجرای منصور ضابطیان از اول اردیبهشت پخش خواهد شد.
وی با بیان اینکه مستندهای شبکه آموزش جذاب خواهند بود گفت: آزمایش‌های عجیب یک مستند خارجی جذاب است و مستند شگفتی‌های خلقت هم خواهیم داشت.
ساری در ادامه عنوان کرد: ایام نوروز که برای بچه‌های کنکوری ایام درس خواهد بود نیز برنامه “کنکور ۹۴” و فرصت برابر خواهند داشت.
محمد حسام‌پور مدیر شبکه نمایش و تماشا با اشاره به آثار نمایشی جدید گفت: جدول پخش ۸ ساعته را برای پخش فیلم‌های سینمایی خواهیم داشت که ساعت ۲۰ فیلم‌های خانوادگی،‌ ساعت ک۲۳ فیلم‌های جذاب و یک بامداد فیلم‌های کلاسیک پخش می‌شوند.
وی در پایان با اشاره به دو سریال در شبکه نمایش گفت: خانواده کین چینو با بازی بازیگر نقش جومونگ (سونگ ایل گوک) و یک سریال ایرانی را خواهیم داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + یک =