کد خبر : 3335
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰
-

قطع سخنرانی جان کری در کنگره آمریکا + تصاویر

مخالفان جنگ در نشستی که در کنگره آمریکا برای عملیات نظامی علیه داعش برگزار شد دو بار سخنرانی وزیر امور خارجه این کشور را قطع کردند.

به گزارش علویون؛ سه تن از مقامات ارشد دولت باراک اوباما به کنگره آمریکا رفتند تا از مجوز درخواستی دولت برای عملیات نظامی علیه داعش، دفاع کنند.

«جان کری» وزیر خارجه، «اشتون کار‌تر» وزیر دفاع و «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این جلسه استماع که در کمیته روابط خارجی سنا در جریان است، تلاش می‌کنند تا نمایندگان را متقاعد کنند مجوزی را تصویب کنند که گفته می‌شود راه را برای مداخله زمینی مجدد در خاورمیانه، باز می‌کند.

ریاست این نشست را «باب کورکر» سناتور جمهوری‌خواه ایالت تنسی و رئیس کمیته روابط خارجی بر عهده داشت. هرچند که این نشست با موضوع بررسی مجوز درخواستی اوباما برای مقابله با داعش برگزار شد، اما بخش مهمی از بحث به ایران ارتباط داشت و تقریبا تمامی سناتورهای حاضر، سوالاتی در مورد مذاکرات هسته‌ای با ایران و نقش تهران در منطقه، از کری، کار‌تر و دمپسی پرسیدند.

در ابتدای این نشست، کورکر با بیان این ادعا که اقدامات آمریکا، عراق را به «مکانی بهتر برای ایران» تبدیل کرده، گفت این تصور که «توافق هسته‌ای با ایران» رفتار این کشور را تغییر داده و یا موجب بهبود روابط تهران و واشنگتن می‌شود، یک توهم است.

در ادامه جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت: همه شما می‌دانید که با چه چالش‌ها و فرصت‌هایی رو به رو هستیم و امیدواریم که اجماعی برای مقابله با داعش به وجود بیاید‬‎.

وی افزود: ما اجازه نخواهیم داد هیچ گروهی با هر اعتقادی جنایتهای خود را در جهان بر اساس اعتقادات خود پیاده کند‬‎.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه روند پیشروی داعش تضعیف شده، گفت: می‌خواهیم منابع آن‌ها را قطع کنیم و رهبرانشان را از آن‌ها بگیریم… اما لازم است تا عملیات با قدرت ادامه پیدا کند.

کری ادامه داد: رئیس‌جمهور در حال حاضر برخی اختیارات قانونی لازم برای مبارزه را دارد، اما با تأیید کنگره، دولت آمریکا قدرتمند‌تر می‌تواند با داعش مقابله کند و به این ترنیب به این گروه پیام می‌دهیم که آن‌ها نمی‌توانند باعث ایجاد شکاف میان ما شوند. ‬‎ وی که داعش را دسته‌ای آدم‌کش و قاتل توصیف کرد، گفت آمریکا اجازه نمی‌دهند داعش واشنگتن را وارد جنگی بی‌پایان کند، اما ما باید تا زمانی که غالب شویم، ادامه دهیم.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت مبارزه با داعش، نباید هیچ محدوده و مرز جغرافیایی‌ای داشته باشد، چراکه نباید اجازه داد یک مأمن در محلی برای داعش شکل گیرد.

مخالفان جنگ در آمریکا که در این نشست حضور داشتند دو بار سخنرانی جان کری را قطع کردند.

یکی از مخالفان جنگ فریاد می‌زد: شما با هواپیماهای بدون سرنشین خود غیرنظامیان را به قتل می‌رسانید.

منبع: ابنا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × دو =