کد خبر : 3332
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۷
-

آیت الله جوادی آملی: احترام و تکریم خانواده شهدا مایه سعادت جامعه است

یکی از مراجع عالیقدر شیعیان گفتند: احترام و تکریم شهدا و خانواده‌های شهدا گذشته از حق‌شناسی، وظیفه‌شناسی و ادب باعث برکت و سعادت جامعه می‌باشد.

به گزارش علویون؛ مدیر کل بنیاد شهید استان قم به همراه جمعی از پدران شهداء با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار کردند.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار گفتند: احترام و تکریم شهدا و خانواده معظم ایشان گرامی داشت روز شهدا و ارزشهای شهدا مایه سعادت برای خادمان ایشان و جامعه اسلامی است.

ایشان افزودند: احترام و تکریم شهدا و خانواده‌های شهدا گذشته از حق‌شناسی، وظیفه‌شناسی و ادب باعث برکت و سعادت جامعه می‌باشد.

مرجع تقلید شیعیان اضافه کردند: شهدا شربت شهادت را نوشیدند و به سعادت دست یافتند، ایشان جزء انسانهایی بودند که به خدا نزدیک بودند و به قرب الهی رسیدند، ایثار و شهادت آنان در راه رضای حق تعالی بود.

آیت الله جوادی آملی تاکید کردند: شهدا نزد خداوند رزق دائمی دارند می‌شود از فیض شهدا بهره برد و از آنان خواست تا این نظام و مملکت بیش از گذشته حفظ گردد.

ایشان گفتند: هر کار خیری امروز در مملکت انجام شود اول ثوابش را شهدا و جانبازان و ایثارگران می‌برند، این تکریم و احترام به ایشان تنها امر عاطفی نیست این با سعادت دنیوی و اخروی همراه است با تکریم ایشان ظرفیت ملت و برکت جامعه توسعه می‌یابد.

آیت الله جوادی آملی اظهار داشتند: استعداد‌ها و لیاقتهایی که خدا به انسان داده اگر در راه خدا صرف شود انسان مستعد کسب فیض جدید می‌شود، شهادت هم همینطور است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم ضمن بزرگداشت روز شهدا همزمان با ۲۲ اسفند گفت: هنر شهدا این است که بسیاری از مفاهیم دینی چون جهاد، ایثار، مقاومت، مبارزه با ظلم را به ما یاد دادند.

سردار سید جواد هاشمی افزود: شهدا راه پیروی از ولایت و مرجعیت را شناساندند و خود در این مفاهیم دینی الگو شدند.

وی ادامه داد: امروز خدمتگذار بیش از پنج هزار شهید و ۱۱هزار جانباز و ۳۶۰۰ والدین معظم شهید در قیدحیات هستیم، شهدا با‌‌ همان ندای پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) که فرمود اسلام نیاز به خون دارد خونی که در راه اسلام ریخته شد، گوش به فرمان ولایت راهی جبهه‌ها شدند.

 

منبع: ابنا

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − ده =