کد خبر : 3169
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۹
-

صحبت‌های ضد و نقیض مسئولان درباره مسموم شدن دانش آموزان

پس از حادثه مسموم شدن دانش آموزان دوره ابتدایی مدرسه شهید مطهری استان کرمانشاه ، مسئولان صحبت‌های متفاوتی با رسانه‌ها داشته‌اند و سرانجام معاون‌پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان‌سنقر گفت: مسمومیتی در کار نبوده است.

به گزارش علویون؛ در پی حادثه مسموم شدن تعدادی از دانش آموزان مدرسه ابتدایی “شهید‌مطهری” سنقر،‌ هر یک از مسئولان صحبت‌هایی با رسانه‌ها کردند، با یکدیگر متفاوت است، این مصاحبه‌ها در ادامه می‌خوانید.
۱۲ دانش آموز پس از معاینات پزشکی به مدرسه بازگشتند
رسول پاپایی معاون رسانه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بدحال شدن تعدادی از دانش آموزان سنقری اظهار کرد: ۱۲نفر از دانش آموزان دوره ابتدایی پسرانه پس از آنکه شیر غنی شده بین آنها توزیع شد احساس بدحالی کردند.
وی افزود: دانش آموزان بلافاصله به منظور اطمینان از سلامت توسط اولیای مدرسه به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل شدند که پس از معاینات پزشکی مشخص شد که مسمومیت نبوده است.
پاپایی در پایان گفت: دانش آموزان پس از معاینات پزشکی به مدرسه بازگشته و مشغول تحصیل شدند.
۱۷ دانش آموز تحت درمان قرار گرفتند
لطفي مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان سنقر و کليايی  ۲۵ نفر از دانش آموزان پسرانه شهيد مطهري اين شهرستان دچار مسمومیت شدند.
وی خوردن شیرفاسد شده را علت مسمومیت دانش‌آموزان دانست که ۱۷ نفر از آنها به بيمارستان منتقل شدند و تحت درمان قرار گرفتند.
لطفي افزود : نمونه برداری از شير مورد نظر انجام شده  است و ۴۵۹ کارتون شير توزيعی در مدارس ضبط شده اند.
این دومین بار است که ۱۳ دانش آموز مسموم می‌شوند
دکتر صائب مدرسی اظهار کرد: متاسفانه برای دومین‌بار طی یک‌ماه گذشته ۱۳ دانش‌آموز سنقری توسط شیرهای توزیع شده در مدرسه مسموم شدند.
وی اظهار کرد: دانش‌آموزان دبستان “شهید‌مطهری” سنقر، امروز (۱۸ اسفند) به دنبال مصرف شیر توزیع‌شده در سطح‌مدرسه دچار مسمومیت شدند که خوشبختانه با اقدام به موقع نیروهای اورژانس همگی آنها به بیمارستان منتقل و اقدامات درمانی برای آنها صورت گرفت.
وی تصریح کرد: برای برخی از این دانش‌آموزان دستگاه اکسیژن وصل شده و برخی دیگر نیز مشکلات تهوع و استفراغ داشتند، اما در حال‌حاضر حال همگی آنها مناسب است و مشکل جدی ندارند.
مدرسی با بیان اینکه ماه‌گذشته نیز هفت دانش‌آموز این شهرستان بر اثر استفاده از شیرهای توزیع‌شده در سطح‌ مدرسه مسموم شدند، از مسئولین و بویژه مدیران آموزش و پرورش شهرستان سنقر خواست تا نظارت بیشتری بر شیرهای توزیع‌شده در مدارس داشته باشند.
وی توصیه کرد: مدیران پیش از توزیع‌شیر باید تاریخ انقضای آنها را بررسی کرده و شیرها را تا زمان توزیع در محل مناسبی نگهداری کنند.
رییس مرکزمدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان‌کرمانشاه در خصوص علت آلوده‌بودن شیرها اظهار کرد: هنوز مشخص نیست شیرها چه مشکلی داشتند که موجب بروز مسمومیت شده است.
مسمومیتی در کار نبوده است
عزت الله پیشوایی معاون‌پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان‌سنقر نیز در خصوص علت مسمومیت دانش‌آموزان عنوان کرد: به گفته مدیر دبستان شهیدمطهری زمان توزیع‌شیر یکی دو نفر از دانش آموزان احساس دل‌درد می‌کنند که سریعا با اورژانس تماس گرفته می‌شود و اورژانس تعدادی از دانش‌آموزان را به بیمارستان منتقل می‌کند.
وی اظهار کرد: بعد از مدتی خود اورژانس با مسئولین‌مدرسه تماس گرفته و از آنها می‌خواهد که دانش‌آموزان را به مدرسه برگردانند و عنوان می‌کنند که مسمومیتی رخ نداده است.
وی تصریح کرد: مسئولین و مدیرمدرسه هم برای ثابت‌کردن سالم‌بودن شیرها از آن خورده‌اند و دچار مسمومیت و مشکلی نشده‌اند.
پیشوایی گفت: مسئول مرکز بهداشت شهرستان نیز از شیرها استفاده کرده و عنوان کرده شیرها مشکلی ندارند و جهت اطمینان بیشتر نیز آنها را به آزمایشگاه برده است.
پیشوایی با بیان اینکه تاریخ انقضای این شیرهای پاکتی تا مردادماه سال ‌آینده است، اظهار کرد: قطعا مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + 6 =