کد خبر : 3123
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
-

مسئولان فرهنگی و دست اندرکاران سینما باید به افکار عمومی و شهدا جوابگو باشند

تهیه کننده سینما گفت: سینمای دفاع مقدس نتوانسته دین خود را به دفاع مقدس ادا کند و مسئولان فرهنگی و دست اندرکاران سینما باید به افکار عمومی و شهدا جوابگو باشند.

به گزارش علویون؛ حبیب الله کاسه ساز تهیه کننده سینما در مورد دفاع مقدس گفت: سینمای دفاع مقدس به دفاع مقدس مدیون است ولی نتوانسته دین خود را به آن ادا کند؛ مسئولان فرهنگی و دست اندرکاران سینما باید به افکار عمومی و شهدا جوابگو باشند.
وی ادامه داد: انتظار در مورد ساخت فیلم‌های دفاع مقدس از مسئولان فرهنگی بیشتر از دست اندرکاران سینما است. چون دست اندرکاران سینما برای ساخت فیلم‌های دفاع مقدس نیاز به انگیزه دارند و این انگیزه را مسئولان فرهنگی باید به هنرمندان این حوزه بدهند.
کاسه ساز،‌ در مورد نقش دولت در سینمای دفاع مقدس اظهار کرد: ساخت فیلم‌های دفاع مقدس در بخش خصوصی با مشکل مالی مواجه است و برای ساخت فیلم‌های دفاع مقدس نباید از بخش‌ خصوصی انتظار داشت و دولت باید از فیلم سازان این حوزه حمایت کند در همه‌ جای دنیا شاخص‌ترین فیلم‌های جنگی با  حمایت دولت ساخته می‌شوند.
کاسه ساز، افزود: سینمای دفاع مقدس سینمای ملی و نجات دهنده‌‌ی سینمای ما بوده است ولی متاسفانه  نتوانسته انتظارات  مردم، رزمندگان و خانواده‌های شهدا را بر آورده کند.
وی درباره تاثیرگذاری این سینما بیان کرد: سینمای دفاع مقدس نسبت به فیلم‌های اجتماعی و خانوادگی توانسته تاثیر زیادی بر مخاطبان داشته باشد از جمله فیلم‌های تاثیرگذار در زمینه دفاع مقدس می‌توان به “اخراجی‌ها”، “چ”، “شیار ۱۴۳″، “مزرعه پدری” و “آژانس شیشه‌ای” اشاره کرد.
در ادامه کاسه ساز، اظهار کرد: در سینمای دفاع مقدس واقعیت حرف اول را می‌زند البته تخیل هم به کمک نویسنده می‌آید ولی بسیاری از این فیلم‌ها براساس واقعیت بوده‌اند و نشان دهنده‌ تصویری واقعی از آن دوران بوده‌اند.
کاسه ساز، در مورد این موضوع که چرا فیلم‌های دفاع به عرصه بین‌المللی وارد نشده گفت: فیلم‌های دفاع مقدس به علت این که دارای عرصه‌ی سیاسی بوده است اجازه‌ی ورود به جشنواره‌های بین‌المللی و ورود به این عرصه را پیدا نکرده است.
وی در پایان تاکید کرد: باید از فیلم سازان و هنرمندانی که در این عرصه کار می‌کنند قدردانی و حمایت کنیم و هنرمندانی را که وقت خود را صرف ساخت فیلم در زمینه دفاع مقدس می‌کنند روی سر خود بگذاریم.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − یازده =