کد خبر : 3010
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
-

تاکید مجلس انگلیس بر جذب زنان و مادران میانسال برای جاسوسی

کمیسیون اطلاعات و امنیت مجلس انگلیس تاکید کرد که آژانس های امنیتی در این کشور باید در پی جذب زنان و مادران میانسال بیشتری به عنوان جاسوس باشند و برای این کار به پایگاه های اینترنتی شناخته شده برای پدران و مادران مراجعه کنند.

به گزارش علویون؛ شبکه خبر به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیسیون اطلاعات و امنیت که بر سه آژانس اطلاعاتی انگلیس نظارت می کند،تاکید کرد، افزایش تنوع جاسوسان بسیار مهم است تا دستگاه های امنیتی بتوانند با خطراتی که کشور با آن مواجه است، برخورد کنند.

هیزل بلیزر از اعضای این کمیسیون گفت: «اگر همه افراد حرفه ای در دستگاه اطلاعاتی از یک قماش باشند و پیشینه و ویژگی های مشابهی داشته باشند، احتمال دارد گرایش هایی در وجود آنها باشد که محدویت هایی برای شناخت مشکلات و یافتن راه حل برای آنها ایجاد کند».

زنان اکنون ۳۷ درصد کارمندان دستگاه های جاسوسی انگلیس را که شمار کل کارمندان آن ۱۲ هزار نفر است، تشکیل می دهد در حالی که زنان در کل دستگاه های دولتی انگلیس ۵۳ درصد کارکنان را تشکیل می دهند.

به گفته بلیزر باوجود آن که زنان تاکنون دو بار ریاست دستگاه اطلاعات داخلی (ام.آی-۵) را برعهده داشته اند، ولی در بسیاری از ادارات  رده میانی در دستگاه های اطلاعاتی، ذهنیت و دیدگاه مردگرایانه حاکم است.

در گزارش کمیسیون اطلاعات و امنیت  مجلس انگلیس آمده است، دستگاه های اطلاعاتی باید برای جذب جاسوسان زن، از پایگاه های اینترنتی که  زنان از آنها استفاده می کنند، مانند پایگاه «مامزنت» که بین مادران معروف است ،بهره بگیرند.

بلیزر گفت، زنان یا مادران میانسال، تجربه زندگی ارزشمندی دارند و می توانند فضای مناسبی برای جذب نیرو ایجاد کنند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + یک =