کد خبر : 2972
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
-

نشست هیأت فرانسوی با جامعه مسلمانان در مسجد استراسبورگ + تصاویر

هیأتی به ریاست نخست وزیر فرانسه در مسجد بزرگ استراسبورگ با جمعی از مسلمانان این کشور گفتگو کرد.

به گزارش علویون؛ هیأت جدیدی که دولت فرانسه به منظور ارتباط بیشتر با مسلمانان این کشور تأسیس کرده روز سه شنبه به ریاست «مانوئل والس» نخست وزیر در استراسبورگ با حضور در مسجد بزرگ استراسبورگ با مسلمانان نشستی برگزار کرد.

طبق گزارش وزارت کشور فرانسه، هیأت گفتگو با مسلمانان متشکل از اعضای شورای اسلامی فرانسه، ائمه جماعات، فرهیختگان مسلمان و افرادی است که دین اسلام میانه رو و معتدل را تبلیغ می‌کنند.

نخست وزیر فرانسه اوایل این ماه خواستار بازنگری در سازماندهی جامعه مسلمانان در این کشور شده بود.

وی گفته بود فرانسه خواهان برقراری نمونه‌ای از اسلام است که کاملا یکپارچه و کاملا سازگار با ارزشهای جمهوری در این کشور باشد.

مانوئل والس اعلام کرده بود از آنجا که شورای اسلامی فرانسه نسبت به فراهم کردن نیازهای مسلمانان فرانسه ناتوان است، بنابراین نشست‌هایی در مورد تعیین سرنوشت جامعه مسلمان فرانسه برگزار خواهد شد.

با گذشت حدود دو ماه از حملاتی که در پاریس رخ داد و ۱۷ کشته بر جای گذاشت، حمله به مسلمانان در فرانسه افزایش یافته است. تعداد حملات علیه مسلمانان فرانسه در ماه ژانویه به تنهایی بیش از همه حملات سال ۲۰۱۴ بود.

فرانسه حدود پنج میلیون مسلمان دارد که حدود یک هشتم جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و بزرگ‌ترین جامعه مسلمان در غرب اروپا به حساب می‌آیند.

منبع: ابنا

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + یازده =