کد خبر : 2292
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
-

ایتالیا سفارت خود را در طرابلس لیبی بست + تصاویر

سفارت ایتالیا در طرابلس لیبی به دلیل وخیم بودن شرایط امنیتی بسته شد.

به گزارش علویون؛ وزارت امور خارجه ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور به علت وخیم بودن شرایط امنیتی فعالیت سفارت خود را در طرابلس پایتخت لیبی به حال تعلیق درآورده و کارکنان خود را به طور موقت خارج کرده است.

این آخرین سفارت یک کشور غربی در لیبی است که اعضای خود را از این کشور خارج کرده است.

در این بیانیه آمده است؛ به اتباع ایتالیایی کمک راهبردی نیز شده است تا به طور موقت کشور خود را ترک کنند. براساس این بیانیه سفارت خدمات اصلی خود را انجام می‌دهد.

نیروی دریایی نظامی کشتی که در شرایط مناسب ایتالیایی‌ها را از طریق دریای مدیترانه انتقال می‌دهد همراهی می‌کند.

وزارت امور خارجه ایتالیا اعلام کرد این اقدام کاهش حضور ایتالیا را در لیبی شامل می‌شود و تخلیه اتباع این کشور را دربرنمی‌گیرد.

این وزارتخانه از اتباع خود خواسته است به علت ناامنی فزاینده‌ای که بر لیبی حاکم است از اول فوریه این کشور را ترک کنند.

پس از درگیری‌ها در مراکز شهری از جمله طرابلس لیبی، سفارت ایتالیا تصمیم گرفت فعالیت‌های سفارت خود را به حال تعلیق درآورد.

نزدیک به یکصد ایتالیایی همچنان در روزهای گذشته در لیبی به سر می‌برند. آن‌ها در سال‌های اخیر برای کار و به ویژه از طرف شرکت گاز و نفت انی ENI به لیبی آمده‌اند.

حمله‌ای که اخیرا علیه هتلی در طرابلس صورت گرفت و همچنین پیشروی گروه‌های تروریستی نزدیک به داعش در مکان‌های مختلف لیبی سبب نگرانی ایتالیا شده است. ایتالیا قصد دارد در چارچوب عملیات نظامی برقراری صلح سازمان ملل متحد در لیبی فعالیت داشته باشد.

نماینده واتیکان در طرابلس در مصاحبه‌ای با روزنامه لااستامپا گفت قصد دارد در حال حاضر برای همبستگی با تقریبا ۳۰۰ فیلیپینی کاتولیک که در طرابلس هستند در لیبی بماند.

پس از حملات مرگبار ائتلاف شبه نظامیان فجر لیبی که به تصرف پایتخت لیبی منجر شد و همچنین افزایش حملات علیه سفارتخانه‌ها و دیپلمات‌ها، دیگر سفارتخانه‌ها نیز تابستان گذشته فعالیت‌های خود را در این کشور به تعلیق درآوردند.

دیگر کشور‌ها به ویژه کشورهای آفریقایی حضور نظامی خود را در پایتخت لیبی حفظ می‌کنند اما اغلب کشورهای عربی مانند مصر، امارات عربی متحده، تونس، الجزایر یا عربستان سعودی نیز سفارتخانه‌های خود را تعطیل و کارکنان دیپلماتیک خود را خارج کرده‌اند.

همه شرکت‌های هواپیمایی خارجی نیز پروازهای خود را به سمت این کشور و از این کشور به حال تعلیق درآورده‌اند.

منبع: ابنا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 15 =