کد خبر : 2248
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
-

علی لاریجانی: سکوت رسانه‌های غربی در برابر کشته شدن مسلمانان مایه تاسف است/ حل مشکل ریزگردها در خوزستان پیگیری جدی مسئولان را می‌طلبد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشته شدن چند جوان مسلمان در آمریکا بار دیگر خشم مسلمانان را در سراسر جهان برانگیخت آنچه مایه تاسف است رفتار دو گانه مقامات و رسانه‌های غربی نسبت به کشتار مسلمانان و غیرمسلمانان است.

به گزارش علویون؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه ۲۶ بهمن ماه خطاب به نمایندگان مجلس گفت: امسال ۲۲ بهمن در شرایطی برگزار گردید که ایران اسلامی در مصافی سنگین با قدرت‌های جهانی در تلاش است که از حقوق خود دفاع کند.

وی ادامه داد: این راهپیمایی عظیم تلاش دشمنان برای نشان دادن عدم همراهی توده‌های ملت در امر مذاکرات را با حضور وسیع و عزت آفرین خنثی نمود و احقاق حقوق ملی در مذاکرات را موید به پشتوانه ملت کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ملت بزرگوار ایران با حضور خود در خیابان‌ها یک بار دیگر قدرت پنهان نظام را به رخ جهانیان کشید تا همگان بدانند جمهوری اسلامی ایران برخواسته از انقلاب مردم و از جنس مردم است و مسئولان آن نیز همگی از متن مردم انتخاب شده‌اند و بار سنگین مسئولیت را بر دوش گرفته‌اند.

لاریجانی بیان داشت: این حرکت چشم گیر پشتوانه مهمی برای حرکت انقلاب اسلامی در جهت پیمودن اهداف مقدس امام راحل و شهدای عظیم الشان انقلاب است که باید از آن به عنوان پشتوانه مهم نظام بهره جست.

وی ادامه داد: از جانب دیگر طوفان عظیم حرکت مردم در این راهپیمایی حاوی این پیام بود که ملت توافقی آبرومندانه و عزتمندانه را می‌طلبد و زیاده‌خواهی‌های قدرت‌های غربی از چشم مردم پنهان نیست اما حضور ملت به مذاکره کنندگان ایرانی این معنا را رساند که در چارچوب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیگر توافقی عادلانه باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: حضور گسترده ملت در ۲۲ بهمن پشتوانه مهمی برای دست‌اندرکاران اداره کشور است تا به مسئله اصلی کشور یعنی رونق اقتصاد توجه کنند و حل مشکلات معیشتی مردم دغدغه اصلی آنان باشد از این سرمایه بزرگ با خدمتگذاری صادقانه می‌توانند بهره جویند.

نماینده مردم قم با اشاره به مشکل ریزگردها در استان‌های جنوبی و غربی کشور گفت: این مشکل مردم شریف این استان‌ها را آزار داده است مخصوصا مردم عزیز استان خوزستان که بیش از سایر مناطق از آن رنج برده‌اند موضوع مهمی است که باید همه مسئولان بدان توجه جدی کنند گرچه ریشه این مشکل به بیابان‌های کشورهای همسایه مربوط می‌گردد اما هم رفع برخی نواقص داخل کشور و هم دیپلماسی فعال در ایجاد اراده جمعی با سایر کشورهای همسایه تلاش وسیع را در سطح دولت می‌طلبد.

لاریجانی بیان داشت: از آنجایی که وزارت کشور مسئولیت یافته با همکاری سایر بخش‌های دولت در این امر ستادی ایجاد کند و پیگیر موضوع باشد لذا از این وزارتخانه می‌خواهیم تلاش موثری در حل این معضل کند و گزارش آن را به مجلس ارائه کند.

وی ادامه داد: کشته شدن چند جوان مسلمان در آمریکا بار دیگر خشم مسلمانان را در سراسر جهان برانگیخت آنچه مایه تاسف است رفتار دو گانه مقامات و رسانه‌های غربی نسبت به کشتار مسلمانان و غیرمسلمانان است آن‌ها که در زمان قتل چند نفر غیرمسلمان که از نظر ما هم محکوم است فریادشان به آسمان بلند می‌شود در برابر قتل مسلمانان یا سکوت می‌کنند یا بسیار ضعیف واکنش نشان می‌دهند این گونه رفتارهای دو گانه است که بحران‌های امنیتی در جهان را دامن می‌زند و عصبیت‌ها را برمی‌انگیزد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با لایحه بودجه خاطر نشان کرد: لایحه بودجه که از امروز در مجلس بررسی آن آغاز می‌گردد از تلاش همکاران در کمیسیون تلفیق تشکر می‌کنم و امیدواریم در بررسی بودجه در صحن مجلس نمایندگان به توصیه رهبر معظم انقلاب توجه نمایند که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محور کار قرار گیرد و هر آنچه صلاح کشور چه در بعد داخلی و چه مصاف خارجی در تحقق این سیاست‌ها است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + چهار =