کد خبر : 2064
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
-

افشاگری در خصوص دارایی های رهبران عرب در بانک های سوئیس

روزنامه لوموند فرانسه میزان دارایی های رهبران عرب در یکی از بانک های مشهور جهانی در سوییس را افشا کرد.

به گزارش علویون؛ روزنامه لوموند فرانسه در گزارشی درباره دارایی های رهبران عربی خاورمیانه در شعبه سوئیس بانک مشهور HSBC انگلیس، به افشاگری در خصوص میزان دارایی های این رهبران در این بانک پرداخت.

در این گزارش اذعان شده است که تمامی حساب های بررسی شده مشکوک است و اطلاعات صاحبان این حساب ها به صورت کاملا محرمانه نگهداری می شود. احتمال می رود علت اصلی این امر فرار صاحبان حساب ها از مالیات هایی که بر این پولها تعلق می گیرد، بوده باشد و یا علت اصلی این امر پول شویی ها و منبع غیرقانونی این پولها است.

از جمله افرادی که در بین صاحبان سرمایه در این بانک انگلیسی می توان به آنها اشاره کرد، ملک عبدالله پادشاه اردن است که دارای ۴۱ میلیون دلار پس انداز در این بانک است. همچنین افرادی مانند بندر بن سلطان شاهزاده شناخته شده عربستانی، ۱۵ میلیون دلار و محمد المراکشی پادشاه مراکش ۹٫۱ میلیون دلار پس انداز در این بانک دارند.

از اشخاص دیگری که در این لیست حضور دارند، ولیعهد بحرین »سلمان بن حمد آل خلیفه» با ۲۱ ملیون دلار پس انداز و تاجر مشهور سوری «رامی مخلوف» با ۲۷ میلیون دلار پس انداز است. در این میان «سلطان قابوس» پادشاه عمان با داشتن ۴۴ میلیون دلار در ۴ حساب مرتبط توجه ها را به سوی خود جلب می کند.

این آمارها مربوط به موجودی این حساب در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ است و افزایش موجودی این حساب ها از آن سال تاکنون در نظرگرفته نشده است.

 

منبع: خبرگزاری اهل بیت علیهم السلام

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =