کد خبر : 1657
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
-

درآمدبیش از ۲.۵ میلیون = حذف یارانه

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: طبق مصوبه این کمیسیون و موافقت دولت، یارانه کلیه خانوارهایی که درآمد ماهیانه‌شان بیشتر از ۲.۵ میلیون تومان باشد پرداخت نمی‌شود.

به گزارش علویون؛ محمدمهدی مفتح در حاشیه جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس، به ارائه توضیحاتی در خصوص مصوبه کمیسیون تلفیق در مورد تعیین تکلیف درآمدها و هزینه‌های اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در سال ۹۴ پرداخت.

مفتح ادامه داد: بر همین اساس موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها در دولت به پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه تغییر پیدا کرد و جایگزین لایحه دولت شد، جلسه‌ای که با حضور آقای نوبخت برگزار شد و ایشان نیز به صورت صریح و روشن مصوبه کمیسیون را تأیید کردند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق افزود: طبق مصوبه این کمیسیون درآمد حاصل از اجرای هدفمندی در سال ۹۴، ۴۸ هزار میلیارد تومان است، این اعتبار از محل اصلاح قیمت‌ها باید کسر شود، این همان درآمدی است که دولت نیز آن را لحاظ کرده بود.

در آمدبیش از2.5 میلیون= حذف یارانه

وی گفت: قرار شده است تا مبلغ ۳۷ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی موضوع ماده ۷ قانون هدفمندی هزینه شود بدان معنا که مشخص بشود چه افرادی می‌توانند یارانه بگیرند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق تصریح کرد: طبق این مصوبه، کلیه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مشمول دریافت یارانه هستند. همچنین عشایر و خانوارهای ساکن در روستا یارانه می‌گیرند.

وی افزود: کلیه بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی مشروط به این‌که مستمری‌شان حداکثر ۲٫۵ میلیون تومان باشد، مشمول دریافت یارانه می‌شوند، این بدان معناست کسانی که کمتر از ۲٫۵ میلیون تومان مستمری می‌گیرند می‌توانند یارانه دریافت کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق همچنین گفت: کلیه خانوارهایی که برای سازمان هدفمندی محرز شود که درآمد ماهیانه‌شان کمتر از ۲٫۵ میلیون تومان است نیز مشمول دریافت یارانه خواهند شد.

به گفته مفتح، در این مصوبه اجازه جابجایی تا ۱۰ درصد به دولت داده شده و مقرر گریده خانوارهای یارانه بگیر میتوانند به جای دریافت یارانه نقدی،‌ یارانه سود تسهیلات مسکن تا ۱٫۵ برابر یارانه نقدی دریافت کنند. این بدان معناست که مثلا کسی که وام مسکن گرفته می‌تواند به جای ۱۸ درصد بازپرداخت وام ۱۴ درصد پرداخت کند و از سود تسهیلات مسکن برخوردار شود.

 

منبع: شبکه خبر

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 3 =