کد خبر : 1448
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
-

تابلویی که هواپیمای اولاند حمل کرد/ خشم کاخ الیزه

وجود تابلویی به زبان انگلیسی و با مضمون «من محمد را دوست دارم … محمد مایه رحمت برای همه بشریت است» بر روی هواپیمای حامل رئیس جمهور فرانسه، خشم رئیس خدمات امنیتی کاخ الیزه را در پی داشت.

به گزارش علویون از شبکه خبر؛العالم، «فرانسوا اولاند»، رئیس جمهور فرانسه، که برای عرض تسلیت به مسئولان سعودی پس از فوت عبدالله عبدالعزیز، شاه سابق این کشور، به ریاض رفته بود، هنگام بازگشت از ریاض به پاریس، سوار برهواپیمایی بود که بر قسمت پشتی آن، تابلویی نصب شده بود.

 

هواپیمای اولاند

 

مسئولان برج مراقبت فرودگاه «فیاکوبری» به وجود آن بر روی قسمت پشت هواپیمای ایرباس A330 پی بردند.

 

سازمان اطلاعات عربستان اذعان کرد رصد کردن فرودگاه ریاض، جز اولویت هایش نبوده است و احتمال دارد که برخی از افراد این کار را انجام داده باشند.

 

این تابلو، شب هنگام و قبل از فرود آمدن هواپیمای ریاست جمهوری از روی هواپیما برداشته شد.

 

به نظر می رسد که این تابلو، دربردارنده پیامی به ویژه برای هیئت فرانسوی به ریاست اولاند، سپس به اولاند و کل اروپایی ها و در واکنش به فراخوان حمایت از نشریه «شارلی ابدو» و انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) باشد.

 

رئیس جمهور فرانسه اذعان کرده است نمی دانست که هواپیمایش چنین تابلویی را به همراه دارد و فقط از طریق شبکه BFM متوجه وجود این تابلو شده است.

 

برابر این گزارش، این مسئله نشان می دهد مسئولان حکومتی جدید سعودی، دوران روابط خود با فرانسه را با بحران دیپلماتیک آغاز می کنند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − ده =