کد خبر : 1202
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۹:۳۵
-

وزیر کشور: ایران همکاری با دولت عراق را جزو وظایف دینی خود می‌داند

وزیر کشور با بیان اینکه ما آمادگی داریم که تجربیات کشورمان را در مرزبانی به کشور عراق منتقل کنیم گفت: جمهوری اسلامی ایران همکاری با دولت عراق را جزو وظایف دینی خود می‌داند.

به گزارش علویون؛ «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور در نشست خبری با «محمد سالم الغبان» وزیر کشور عراق با اشاره به محورهای دیدار و گفتگویش با همتای عراقی خود گفت: در دیدار با وزیر کشور عراق در مورد مسائل امنیتی، انتظامی، تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات ایران در سطح ملی و منطقه‌ای گفتگو داشتیم.

وی همچنین با اشاره به راهپیمایی اربعین ادامه داد: در این جلسه مقرر شد که کمیته مشترکی میان دو کشور برای سال آینده تشکیل شود تا برنامه ریزی مطلوبی برای خدمت رسانی به زوار داشته باشیم.

وزیر کشور ضمن تشکر از دولت عراق برای ایجاد امنیت و رفاه برای زوار ایرانی گفت: جمهوری اسلامی ایران همکاری با دولت عراق را جزو وظایف دینی خود می‌داند و امیدواریم این همکاری‌ها موجب تقویت دو کشور و همچنین امنیت بیشتر در منطقه شود.

رحمانی فضلی در ادامه ایجاد امنیت داخلی را یکی از وظایف مهم وزارت کشور نام برد و گفت: شورای امنیت متشکل از نیروی انتظامی، امنیتی و قضایی که ریاست آن را وزیر کشور بر عهده دارد مسئول برقراری امنیت در کشور است و ما آمادگی داریم در حوزه‌های مختلف امنیتی از جمله تجهیز پلیس، آموزش پلیس، تربیت کادر و نیروی انتظامی و انتقال تجربیات در حوزه امنیتی با دولت عراق همکاری داشته باشیم.

وی با اشاره به تجربیات ایران در مرزبانی گفت: ما آمادگی داریم که تجربیات کشورمان را در مرزبانی به کشور عراق منتقل کنیم و در مسائل امنیتی می‌توانیم در زمینه آموزش نیروی انسانی و تبادل اخبار میان دو کشور با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به دیگر حوزه تعامل میان دو کشور یعنی مسائل اقتصادی و تجاری گفت: در زمینه تبادل اقتصادی و تجاری میان استانهای همجوار دو کشور قرار شد کارگروه مشترکی تشکیل دهیم تا در حوزه تامین امنیت و خدمات رسانی به زوار برنامه ریزی کند.

رحمانی فضلی همچنین اروندرود را یکی دیگر از حوزه‌های همکاری میان دو کشور نام برد و گفت: قرار شد که در زمینه اروند رود کمک‌هایی داشته باشیم تا تجارت و اقتصاد را در دو طرف آن گسترش دهیم.

وزیر کشور با اشاره به حضور استاندار کربلا در هیات وزیر کشور عراق گفت: ما در این جلسه یک جمع بندی از مشکلات راهپیمایی اربعین داشتیم و اگر میان استانداران دو کشور توافق شود سال آینده کل مسیر نجف تا کربلا که ۸۵ کیلومتر است را بین استانهای خودمان توزیع و هر استان را متولی ۵ کیلومتر خواهیم کرد تا امکانات و خدمات مناسب به زوار اربعین ارائه دهند.

رحمانی فضلی در پاسخ به این سئوال که دو کشور برای ایجاد امنیت زوار در زمانهای مختلف و همچنین لغو روادید چه تصمیماتی گرفته‌اند، گفت: قرار شد معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور آقای ذوالفقاری با نماینده وزارت کشور عراق در مورد مباحث امنیتی به جزئیات بحث کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته ما امسال بیش از یک و نیم میلیون زائر داشتیم که برای هیچ یک از آنان مشکل امنیتی بوجود نیامد و ما نیز برای ایجاد امنیت همکاری‌های لازم را میان دو کشور پیگیری خواهیم کرد.

 

منبع: ابنا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − 8 =