کد خبر : 911
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
-

پیام تسلیت سران سه قوه درپی ارتحال آیت‌الله انصاری شیرازی

سران سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه با صدور پیام‌های جداگانه‌ای ارتحال حضرت آیت الله انصاری شیرازی یار دیرین امام و انقلاب را به محضر مقام معظم رهبری، مراجع عظام و بیت مکرم ایشان تسلیت گفتند.

به گزارش علویون؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در پیام‌های جداگانه‌ای ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله انصاری شیرازی یار دیرین امام و انقلاب را تسلیت گفتند.

رئیس جمهور: آیت‌الله انصاری شیرازی شاگردان ارزشمند و تاثیرگذاری تربیت نمود

متن پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون

ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله انصاری شیرازی یار دیرین امام و انقلاب موجب تاسف فراوان گردید.

این روحانی فرزانه که در طی مراتب سلوک معنوی عنوان شیخ الاشراق یافته بود با بهره گیری از محضر علمای برجسته توانست با تعلیم دروس فلسفه و اخلاق، شاگردان ارزشمند و تاثیر گذاری را تربیت نماید. ایشان گذشته از تفقه در مفاهیم و معارف دینی و عرفانی، مجاهدت در راه اصلاح و اعتدال جامعه را هم به فراموشی نسپرد و در مسیر مبارزه با حکومت ستم شاهی، سال‌ها اسارت و تبعید را تحمل کرد.

اینجانب این ثلمه را به محضر مقام معظم رهبری، مراجع عظام و روحانیت معزز، حوزه‌های علمیه، ملت شریف ایران، شاگردان و علاقه مندان و به ویژه بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن اندیشمند وارسته علوّ درجات و همجواری با ائمه اطهار و برای بازماندگان آن مرحوم، صبر و اجر مسئلت دارم.

حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

رئیس مجلس: آیت‌الله انصاری شیرازی از هرگونه شهرت‌طلبی پرهیز داشت

دکتر علی لاریجانی با صدور پیامی رحلت آیت‌الله حاج شیخ یحیی انصاری شیرازی را تسلیت گفت؛ متن پیام بدین شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

رحلت آیت‌الله حاج شیخ یحیی انصاری شیرازی استاد برجسته عرفان و فلسفه حوزه علمیه قم که از یاران خاص امام خمینی (ره) در نهضت اسلامی بودند موجب تاسف و تاثر گردید. ایشان از شخصیت‌های صاحب نام حوزه علمیه بودند که عمر خود را در راه حکمت و عرفان و علوم دیگر ثبت کردند و با تربیت شاگردانی متعدد، همواره حوزه علمیه را یاری کردند.

آن مرحوم در طی مبارزه با رژیم پهلوی همواره در صف مقدم بودند و به دلیل علاقه شدید به امام خمینی (ره) یکی از مروجان جدی اندیشه مرجعیت امام راحل (ره) در آن روزگار بود سخنان روشنگر این عالم برجسته درمناطق مختلف باعث شد که رژیم به تهدید و تعقیب او دست زند و بار‌ها تبعید و زندانی شدند اما این مجاهد نستوه هیچ‌گاه دست از مبارزه بر نداشت و پس از پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی نیز همواره مدافع انقلاب بودند و جوانان را به حراست از انقلاب و مبارزه با انحراف دعوت کردند.

از منظر اجتماعی زندگی ساده وی زبانزد خاص و عام بوده و سطح زندگی او گاهی از سطح زندگی عموم مردم عادی پایین‌تر بود ایشان از هرگونه شهرت‌طلبی پرهیز داشت؛ تواضع، فروتنی، زهد، پارسایی، مهربانی، مهرورزی و ساده‌زیستی، محبت فراوان، علاقه شدید به مساکین و مستمندان، معادباوری و خداترسی از جمله صفاتی است که دراین بزگوار به تمام معنی کلمه وجود داشت.

اینجانب با عرض تسلیت این ضایعه به پیشگاه حضرت‌ بقیة‌الله‌ الاعظم‌ ارواحنا له‌ الفداء، رهبر معظم انقلاب اسلامی و حوزه‌های محترم علمیه و بیت مکرم ایشان، برای روح متعالی آن روحانی ارزشمند علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسالت دارم.

پیام تسلیت رئیس قوه قضائیه درپی درگذشت آیت‌الله انصاری ‌شیرازی

آیت الله آملی لاریجانی با صدور پیامی درگذشت آیت الله حاج شیخ یحیی انصاری شیرازی را تسلیت گفت.

متن پیام رئیس قوه قضاییه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت آیت‌الله حاج شیخ یحیی انصاری شیرازی استاد برجسته اخلاق و فلسفه حوزه علمیه قم موجب تأثر اینجانب گردید.

ارتحال این عالم بزگوار که عمر پربرکت خود را در خدمت به حوزه‌های علمیه، تدریس و ترویج معارف نورانی اهل بیت (علیهم السلام) صرف کردند را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف علیه السلام)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه و بیت محترم آن مرحوم تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.

صادق آملی لاریجانی
رئیس قوه قضاییه

منبع: ابنا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =