کد خبر : 836
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۶:۴۴
-

برگزاری جشنواره سراسری شب شعر انقلاب در زاهدان

با حضور شاعران استانی و کشوری جشنواره سراسری شب شعر انقلاب در زاهدان آغاز شد.

 به گزارش علویون؛ محسن ذوالفقاری امشب در آیین شب شعر چهارمین جشنواره سراسری شعر انقلاب در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: ۵۷۵ اثر به دبیرخانه ارسال شده که در نهایت ۲۴ اثر در بخش سنتی دو اثر بومی و ۱۶ اثر نیمایی و هفت اثر در پژوهش به مرحله داوری راه یافته است.

رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مسائل و اتفاقات سال‌های قبل از انقلاب، روزهای پیروزی انقلاب، حوادث و رویدادهای پس از انقلاب، تاثیر انقلاب اسلامی در وحدت مذاهب از جمله موضوعات این جشنواره سراسری است، ادامه داد: در بخش تک اثر ۴۶۹ اثر، پژوهش ۲۳ اثر و بومی هشت اثر به دبیرخانه ارسال شده است که آثار بیشتر در قالب سنتی و نیمایی است.

این مسئول با بیان اینکه ۵۷ زن و ۱۱۴ شاعر و پژوهشگر مرد به این جشنواره آثار خود را ارسال کرده‌اند، عنوان کرد: بیشترین شرکت کننده از استان سیستان و بلوچستان با ۲۸ اثر بوده است.

گفتنی است، شاعران مطرح کشوری از جمله علیرضا قزوه، یوسف‌علی میرشکاک، سعید بیابانکی، ناصر فیض، علی داوودی، جواد محقق و کمال شفیعی در این جشنواره دو روزه حضور دارند.

 کتاب مجموعه اشعار چهارمین جشنواره سراسری شعر انقلاب نیز گردآوری شده که در پایان جشنواره به شرکت کنندگان تحویل می‌شود.

قرار است در این جشنواره ضمن تجلیل از شاعران و پژوهشگران برتر از استاد عباس باقری شاعر و پژوهشگر حوزه شعر و ادبیات انقلاب در عرصه ملی تجلیل به عمل آید.

منبع: فارس
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + 2 =