کد خبر : 128
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
-

باند قماربازی آنلاين با ۲۳۰ ميليارد تراکنش مالی منهدم شد

به گزارش علویون؛ رئيس پليس سايبري نيروي انتظامي از انهدام باند قماربازي آنلاين در يزد خبر داد و گفت: متهم اصلي اين پرونده ايراني و در امريکا بوده و تحت تعقيب است. سردار سيد کمال هاديانفر با حضور در غرفه معاونت فناوري اطلاعات و ارتباطات (فاوا) ناجا در بيستمين نمايشگاه الکامپ، در گفتگو با خبرنگار پايگاه

به گزارش علویون؛ رئيس پليس سايبري نيروي انتظامي از انهدام باند قماربازي آنلاين در يزد خبر داد و گفت: متهم اصلي اين پرونده ايراني و در امريکا بوده و تحت تعقيب است.
سردار سيد کمال هاديانفر با حضور در غرفه معاونت فناوري اطلاعات و ارتباطات (فاوا) ناجا در بيستمين نمايشگاه الکامپ، در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، با اشاره به اجراي طرح مبارزه با قماربازي آنلاين در شبکه هاي مجازي، اظهار داشت: اخيرا يک شبکه قماربازي آنلاين که بيش از ۲۳ ميليارد تومان تراکنش مالي داشت در استان يزد شناسايي و منهدم شد که طي آن کل اين شبکه در داخل کشور دستگير شدند.

وي ادامه داد: متهم اصلي اين شبکه ايراني و ساکن امريکا بوده و هم اکنون تحت تعقيب است و پيگيري هاي لازم در اين خصوص ادامه دارد.

به گفته اين مقام ارشد انتظامي اين بزه، جز جرايم انتقالي در فضاي مجازي است؛ گرچه فضاي سايبر براي کشورها فرصت هايي به وجود مي آورد اما تهديدات و آسيب هاي زيادي نيز به همراه دارد.

هاديانفر با بيان اينکه قماربازي آنلاين در کشورهاي پيشرفته در حال گسترش است، گفت: ممکن است اين جرم در کشورهاي ديگر بزه بشمار نيايد اما در ايران اين امر جز موضوعات مجرمانه است و برخورد با اين مسائل در دستور کار پليس فتا قرار دارد.

هاديانفر با بيان اينکه قماربازي آنلاين در کشورهاي پيشرفته در حال گسترش است، گفت: ممکن است اين جرم در کشورهاي ديگر بزه بشمار نيايد اما در ايران اين امر جز موضوعات مجرمانه است و برخورد با اين مسائل در دستور کار پليس فتا قرار دارد.

وي به سايت هاي شرط بندي در حوزه مسابقات فوتبال نيز اشاره و تصريح کرد: وقتي پاي پول در ميان باشد بحث قمار نيز وجود دارد و جرم محسوب مي شود؛ آنچه در اين گونه صفحات وجود دارد يک سري اعمال مجرمانه و شرط بندي است که سايت هاي بي نام و نشان در اين خصوص فعاليت کرده و در نهايت نيز نام افرادي را به صورت صوري منتشر مي کنند درحالي که پس از بررسي اين سايت ها نه جايزه اي به کسي داده شده و نه اين افراد وجود خارجي دارند.

هاديانفر در ادامه از انهدام باندي در خصوص شرط بندي فوتبال در مازندران خبر داد و گفت: اخيرا شبکه اي گسترده با تعداد زيادي از افراد منهدم و مبالغ زيادي توسط مقام قضائي کشف و ضبط شد.

اين مقام ارشد انتظامي با بيان اينكه پرونده هاي مهم سايبري در ايران، در كمتر از ۷۲ ساعت كشف مي شوند، خاطرنشان کرد: رسيدگي به پرونده مازندران نيز در استان هاي ديگر ادامه دارد؛ اگر سازماني مانند وزارت ورزش و جوانان وجود اين گونه سايت ها را نياز مي داند بايد اقدامات لازم را از بستر قانوني انجام داده و پس از اخذ مجوز رسما به مردم اعلام کند تا افرادي بي هويت اجازه فعاليت در فضاي مجازي را نداشته باشند.

در ادامه رئيس پليس فتا نيروي انتظامي با بيان اينکه نمايشگاه الکامپ بيستم با توجه به فرمايشات رهبري در مورد اقتصاد مقاومتي بسيار فعال و با شکوهتر از هميشه برگزار شد، افزود: در نمايشگاه الکامپ امسال شرکتها با تمام توان و پر انرژي حضور پيدا کردند و استقبال خيلي خوبي از طرف مردم شده است.

اين مقام ارشد انتظامي تصريح كرد: حضور شركت هاي ايراني در حوزه فناوري نوين در نمايشگاه الكامپ بيانگر اين امر است كه با بومي سازي محصولات و استفاده از ظرفيتهاي دانشگاهي مي توانيم از وابستگي در حوزه تجهيزات از کشورهاي در حال توسعه فاصله بگيريم.

هاديانفر با بيان اينکه نمايشگاه بين المللي الکامپ بسيار فراتر از نمايشگاه هايي است که در منطقه برپا مي شود، بيان داشت: سازمان هاي دولتي و شرکت هاي خصوصي بايد از ظرفيت هاي موجود در شرکت هاي داخلي به صورت جدي استفاده کنند که اين کار موجب به وجود آمدن خود باوري براي صاحبان ايده، در اين عرصه مي شود.

 

منبع : سایت پلیس

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + یک =