کد خبر : 292874
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
-

کشف طرح مخفی زیر یک نقاشی ارزشمند

کشف طرح مخفی زیر یک نقاشی ارزشمند

کارشناسان طرح مخفی را زیر یکی از تابلوهای نقاشی مشهور «ساندرو بوتیچلی» کشف کرده‌اند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سی ان ان، تابلو نقاشی «مرد اندوه و غم» اثر «ساندور بوتیچلی» که قرار است در بیست و هفتم ژانویه با قیمت حدودی ۴۰ میلیون دلار به حراج گذاشته شود به دلیل اینکه از قرن نوزدهم تاکنون در مجموعه‌های خصوصی نگهداری شده، چندان مورد بررسی قرار نگرفته است. با این همه بررسی‌های اخیری که توسط کارشناسان حراجی ساتبیز قرار گرفته، نشان می‌دهد یک طرح مخفی از مریم مقدس (س) و مسیح (ع) در زیر لایه‌های رنگ این نقاشی وجود دارد.

«کریس آپوستل» که مدیر بخش آثار استادان قدیم نقاشی حراجی ساتبیز در نیویورک است این فرصت را در اختیار داشت که با دقت این تابلو نقاشی را مورد بررسی قرار دهد. او معتقد است در زیر لایه‌های رنگ این نقاشی، طرحی از مریم مقدس(س) که در آن مسیح (ع) را در آغوش گرفته و صورت او را به صورت خود نزدیک کرده وجود دارد که اگر وارونه و با کمک اشعه مادون قرمز به آن نگاه کنیم کاملا واضح است.

کشف طرح مخفی زیر یک نقاشی ارزشمند

اما آیا کشف چنین طرح مخفی غیرمعمول است؟ «آپوستل» پیش از این با چنین موارد مشابهی مواجه شده است. به گفته او با توجه به اینکه بوم نقاشی در دوران رنسانس کالای ارزشمندی محسوب می‌شده، هنرمندی که طرح را ناتمام رها می‌کرد تمایل چندانی نداشت که تابلو را بیاندازد.

گمان می‌رود نقاشی دومی که بر روی این تابلو توسط «بوتیچلی» خلق شده است به حوالی ۱۵۰۰ میلادی بازگردد.

«مرد اندوه و غم» پرتره‌ای است که در آن مسیح در حالی که تاجی از جنس خار بر سر دارد به تصویر کشیده شده است. در این نقاشی فرشتگان به نحوی دور سر مسیح نقاشی‌ شده‌اند که هاله‌ای از نور بالای سر مسیح دیده شود. در اواخر قرن پانزدهم میلادی و اوایل قرن شانزدهم میلادی، یعنی در سال‌های پایانی عمرش، «بوتیچلی» به خلق تابلوهای نقاشی با موضوعات مذهبی روی آورد؛ این درحالی است که او در ابتدا بیشتر نقاشی‌هایی از اشراف‌زادگان فلورانسی خلق می‌کرد.

کشف طرح مخفی زیر یک نقاشی ارزشمند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − هفت =