کد خبر : 292786
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
-

گفت‌وگوی کرزای و نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان پیرامون “کمک‌های بشردوستانه”

گفت‌وگوی کرزای و نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان پیرامون “کمک‌های بشردوستانه”

رئیس جمهور سابق افغانستان در گفت‌وگو تلفنی خود با نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، به بحث درخصوص تامین کمک‌های بشردوستانه به افغانستان پرداخت.

به گزارش عصرقائم، به نقل از پایگاه خبری آسیا نیوز، حامد کرزای، رئیس جمهوری سابق افغانستان در توییتر خود نوشت که او و توماس وست، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، هر دو درخصوص تامین فرصت‌های آموزشی و تحصیلی برای دختران این کشور بحران زده تبادل نظر کردند.

خبرگزاری طلوع روز سه‌شنبه در توییتر خود نوشت: حامد کرزای با توماس وست گفت‌وگو تلفنی انجام دادند و آن‌ها در حین این تماس درباره تامین کمک‌های بشردوستانه به افغانستان و حمایت از معلمان و کارکنان سلامت این کشور گفت‌وگو کردند. همچنین آن‌ها درخصوص تامین فرصت‌های آموزشی و تحصیلی برای دختران افغان نظراتی را رد و بدل کردند.

از زمان تصرف کابل به دست طالبان (اواسط ماه اوت ۲۰۲۱) تا کنون، بحران انسانی در افغانستان بدتر شده است. پول‌ها و دارایی‌های افغانستان در بانک‌های بین‌المللی مسدود شده و این خود باعث فروپاشی اقتصاد این کشور شده است؛ وضعیتی که شهروندان افغان را به‌خصوص در فصل زمستان با سختی و فقر مواجه کرده است.

با این حال جامعه جهانی از سازمان‌های دولتی گرفته تا سازمان‌های مستقل، کمک‌های متعددی را برای شهروندان افغان فراهم کرده‌اند و همچنان به این کمک‌ها ادامه می‌دهند.

پیش از این، شهروندان کابل از “توزیع غیرمنصفانه” کمک‌های بشردوستانه شکایت کرده‌اند. آن‌ها گفته‌اند که این کمک‌ها به افراد “آسیب‌ پذیری” که نیازمند هستند، داده نمی‌شود.

برخی از شهروندان افغان هم گفته‌اند: وقتی خواستار کمک می‌شویم، به ما گفته می‌شود که صبر کنید اما مسئله این است که ما تاکنون اصلا هیچ گونه کمکی دریافت نکرده‌ایم. این کمک‌ها باید به افرادی داده شود که واقعا مستحق آن هستند.

گفت‌وگوی کرزای و نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان پیرامون "کمک‌های بشردوستانه"
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + هجده =