کد خبر : 292780
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
-

توضیح خزانه‌دار فدراسیون فوتبال درباره مجمع عمومی، ویلموتس، شستا و …

توضیح خزانه‌دار فدراسیون فوتبال درباره مجمع عمومی، ویلموتس، شستا و …

خزانه‌دار فدراسیون فوتبال می‌گوید اعلام نشدن رای ویلموتس باعث شده مجمع عمومی این فدراسیون برگزار نشود.

به گزارش عصرقائم، علی سلیمانی، خزانه‌دار فدراسیون فوتبال درباره جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار کرد: با توجه به این که فدراسیون فوتبال حسابرس رسمی دارد ما برای سال منتهی به ۳۱ تیر ۹۹ و ۳۱ تیر ۱۴۰۰ صورت های مالی را آماده کردیم. امسال هم این کار را انجام می‌دهیم حسابرس ایرادی به پرونده ویلموتس گرفته است و اگر این پرونده تعیین و تکلیف می‌شد ما کارهای مجمع را می‌توانستیم انجام دهیم.

* مجمع عمومی فدراسیون فوتبال معطل رای ویلموتس است

او افزود: متاسفانه چند بار اعلام رای عقب افتاده است. بلافاصله پس از این که رای ویلموتس اعلام شود مجمع عمومی فدراسیون فوتبال تشکیل می‌شود و صورت‌های مالی هر دو سال را به هیات رئیسه و مجمع عمومی اعلام می‌شود. اگر مجمع بحثی راجع به صورت‌های مالی نداشته باشد قطعا برای این دو سال مصوبه داده می‌شود. دقیقا در این صورت‌های مالی مشخص شده که ما چه درآمدهایی از فیفا، AFC، کمک‌های دولت و … داشته‌ایم.

خزانه‌دار فدراسیون فوتبال ادامه داد: من امروز به اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام کردم که صورت‌های مالی آماده است و هرکس بخواهد می‌تواند در اختیار آن‌ها باشد. حتی در هفته آینده پیش‌نویس سال ۱۴۰۰ هم آماده است. این که دوستان منتظر تعیین و تکلیف رای ویلموتس هستند تا مجمع برگزار شود، در اختیار دوستان است. آن‌ها با اختیاراتی که دارند می‌توانند مجمع را تشکیل دهند.

سلیمانی در ادامه درباره پرونده شستا و ساختمان فدراسیون فوتبال گفت: من یک بار برای همیشه توضیح بدهم. زمانی که ما توافق کردیم که دو ملیون دلار دریافت کنیم، حدود ۲۵ میلیارد تومان ارزش آن بود. آن ۲۵ میلیارد تومان به شستا پرداخت شد. قاعدتا شستا نباید مازاد بر آن درخواستی می کرد چرا که توافقی بود که توسط مقامات بالای کشور تصویب شده بود اما به دلایلی که برای من هم مشخص نیست، شستا بیشتر از ۲۵ میلیارد تومان درخواست کرد و ساختمان فدراسیون و پرسپولیس را توقیف کرد.

او افزود: نامه خوبی به ریاست قوه قضاییه ارسال شد و امیدوارم دستور بدهند که دوباره این موضوع بررسی شود. از نظر بحث مالی می‌توانم بگویم که آن زمان چون دسترسی به سامانه نداشتیم نتوانستیم این پول را به صورت ریالی پرداخت کنیم. شستا به نظرم ۱۰۰ درصد از ما ۲۵ میلیارد تومان پول طلب داشت که وزارت ورزش این پول را از گردش حساب ما پرداخت کرد. اگر ریاست قوه قضاییه به این موضوع توجه کند فکر می‌کنم ساختمان فدراسیون و پرسپولیس برمی‌گردد.

خزانه‌دار فدراسیون فوتبال درباره صحبت‌ مدیران شستا مبنی بر این که مطالبات این ارگان پرداخت شده است، توضیح داد: فکر می‌کنم مدیرعامل وقت شستا با توجه به طرح دعوایی که کرده بود و ساختمان‌ها را مصادره کرده بود، گفت که طلبی ندارد. مقداری از مشکلات ما این است که ما این موضوعات را مکتوب نکرده بودیم چون آن زمان باید پول سریعا به ویلموتس می‌رسید. ما به صورت مکتوب نداریم که چطور، چه زمانی و با چه رقمی باید دو میلیون دلار را تسویه کنیم. توافق ما این بود که تا فروردین سال بعدی که پول را گرفته بودیم، باید پول را به شستا برمی‌گرداندیم که نتوانستیم این کار را بکنیم چرا که وزارت ورزش هم در آن زمان مشکل مالی داشت. ما ۲۵ میلیارد پول را با تاخیر دادیم. به نظرم با توجه به این که فوتبال یک نهاد ملی است، نباید تاخیر سود پول هم نمی‌دادیم و دولت باید کمک می‌کرد با پرداخت اصل پول مشکل حل می‌شد.

سلیمانی در پاسخ به این سوال که آیا به استقلال و پرسپولیس از فدراسیون فوتبال طلبکار هستند، گفت: ما به این دو باشگاه بدهی نداریم. سازمان لیگ از این دو باشگاه طلبکار است. من در بحث مجوز حرفه‌ای مسئول نیستم اما این مشکل ۱۰ ساله است. ما در سال‌های گذشته به دلایلی که خیلی از آنها منافع ملی بوده به تمام باشگاه‌ها کمک کردیم. هیچ کدام از مسئولان قبلی و فعلی فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها مقصر نیستند. به نظرم سیستم ورزش ما مقصر است که به صورت ساختاری به دنبال این موضوع نیست تا شاهد این موارد نباشیم. من قبلا عضو کمیته صدور مجوز بودم و در جریان آن بودم. ما ساختاری می‌خواهیم که همه باشگاه‌ها را به رعایت آن ملزم کنیم. AFC دیگر اجازه نمی‌دهد که ما به باشگاه‌ها کمک کنیم و برای آن‌ها قابل قبول نیست. امیدوارم ساختار ورزش ما از ورزش پاک حمایت کند.

او در پاسخ به این سوال که درآمد فدراسیون فوتبال در زمان عزیزی خادم چقدر بوده است، بیان کرد: وقتی آقای عزیزی خادم آمدند طبق قوانین و مقررات باید کارهایی درباره اسپانسر و آورده‌ها انجام می‌دادیم که انجام شده است. ما در سال منتهی به ۳۱ تیر، حدود ۱۶۰ میلیارد درآمد داشتیم که حدود ۵۰ میلیارد اسپانسری است و مابقی کمک‌ است.

خزانه‌دار فدراسیون فوتبال در واکنش به سوال که با این اوصاف به چه دلیل گفته می‌شود این فدراسیون مشکل مالی دارد، گفت: فوتبال یکی از مواردی است که ما همیشه درگیر مسابقات هستیم. برای آمادگی یک تیم بالغ بر ۵، ۶ میلیارد تومان هزینه‌های لژیونرها و هتلینگ و موارد دیگر است. متاسفانه از درآمدهایی مانند حق پخش محروم هستیم و اگر حل نشود مشکل مالی خواهیم داشت. ما در ۱۴۰۰ بهترین همکاری دولت با فدراسیون فوتبال را داشته‌ایم. من باتوجه به حضور از دوره آقای دادگان می‌گویم. همکاری دولت و فدراسیون در این سال بی‌نظیر بوده است. امیدوارم صعود بی‌دغدغه‌ای داشته باشیم.

توضیح خزانه‌دار فدراسیون فوتبال درباره مجمع عمومی، ویلموتس، شستا و ...
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + 9 =