کد خبر : 292822
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
-

بیش از ۱۵ هزار هکتار در اراضی ملی فیروزکوه سنددار شدند

بیش از ۱۵ هزار هکتار در اراضی ملی فیروزکوه سنددار شدند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه گفت: سند تک برگی برای ۱۵ هزار و ۴۶۰ هکتار اراضی ملی شهرستان فیروزکوه به منظور پیشگیری از زمین‌خواری صادر شد.

به گزارش عصرقائم، عباس قاسمی اظهارکرد: تثبیت مالکیت دولت با اخذ سند کاداستر (سند تک برگی) در پلاک‌های دیلان به مساحت ۳۸۹ هکتار، لزور به مساحت ۶۵۲۷ هکتار و مزداران به مساحت ۸۵۴۴ هکتار  با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان فیروزکوه انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه در ادامه گفت: روند اخذ سند اراضی ملی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان در دستور کار این اداره قرار دارد و امید است تا پایان امسال برای کلیه اراضی ملی شهرستان در قالب طرح کاداستر اراضی ملی صدور سند تک برگ صورت پذیرد.

وی در ادامه اظهارکرد: حفظ ، احیا، توسعه و بهره‌برداری از اراضی ملی از مهم‌ترین وظایف منابع طبیعی محسوب می‌شود و با اجرای طرح کاداستر مالکیت اراضی دولت تثبیت و نقش به‌سزایی در راستای توسعه شهرستان و طرح‌های عمرانی دارد.

قاسمی افزود: با قرار گرفتن عرصه‌های ملی زیرپوشش طرح کاداستر علاوه بر برطرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی، این اقدام گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری و جلوگیری از تجاوز و تعدی به انفال و بیت المال که در واقع متعلق به نسل آینده است، به شمار می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: با تهیه نقشه‌های دقیق و اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ادره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران قاسمی گفت: از شهروندان خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف به اراضی ملی فوراً مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

بیش از ۱۵ هزار هکتار در اراضی ملی فیروزکوه سنددار شدند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =