کد خبر : 292398
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۹:۳۰
-

اوسطی: نباید موضوع برگشت خوردن محصولات کشاورزی را بزرگنمایی کرد

اوسطی: نباید موضوع برگشت خوردن محصولات کشاورزی را بزرگنمایی کرد

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه استانداردهای ما برای تولید محصول سالم فاصله چندانی با استانداردهای جهانی ندارند، گفت: اینکه یک نماینده یا کارشناس زحمات سیستم، کشاورز و وزارت خانه را نادیده می‌گیرد، پسندیده نیست.

به گزارش عصرقائم، پرویز اوسطی در گفت‌وگو ، در مورد برگشت خوردن محصولات کشاورزی صادراتی اظهار کرد: همه محصولات برگشت خورده صادراتی کد تولید محصولات سالم دارند و این بدین معناست که وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفظ نباتات وظایف خود در این زمینه را به‌خوبی انجام داده‌اند. مدیریت صحیح و بهینه کود و سم اعمال شده است. بخشی از وظایف به‌عهده وزارت بهداشت و درمان است که آن هم صحیح اعمال شده است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس برگشت خوردن محصولات صادراتی را ناشی از ناهماهنگی‌های و مغایرت‌های قانونی دانست و گفت: بعضی از سمومی که در کشور ما و بسیاری از کشورهای دیگر استفاده می‌شود، در کشور روسیه ثبت نشده است. این مسئله یک ناهماهنگی است که باید پیش از صادرات محصول انجام می‌شد، که نشد. وگرنه سالیان سال است که در حال صادرات این محصولات هستیم. چرا در این سالها این مشکلات پیش نیامده است؟

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس با بیان اینکه نباید موضوع برگشت خوردن محصولات کشاورزی را بزرگنمایی کرد، گفت: ما باید زیرساختی تحت عنوان نظارت محصولات کشاورزی را فراهم کنیم که وزیر جهاد کشاورزی به‌دنبال این موضوع است. محصول از بدو تولید تا وقتی که به  دست مصرف برسد، باید نظارت شود تا اگر ایرادی در فرایند تولید یا فرایند پیش از مصرف پیش آمد، آن را مدیریت کنیم. زیرساخت جامع و کاملی در این زمینه نداریم.

نادیده گرفتن تلاش وزارت خانه و کشاورزان در راستای تولید محصول سالم پسندیده نیست

اوسطی در مورد اظهارات بعضی نمایندگان مجلس در مورد سالم نبودن این محصولات گفت: ما در دنیا دو سبک تولید محصول داریم. یک سبک تولید، ارگانیک است که در این زمینه بسیار عقب هستیم. ما ظرفیت زیادی در این شیوه تولید داریم. وقتی یک محصول با هر سبکی تولید می‌شود، باید سالم باشد و سالم بودن یک محصول ربطی به  استفاده کردن از کود و سم ندارد. ما باید از کود و سم به صورت بهینه استفاده کنیم. مدیریت تولید محصول سالم در حال انجام است اینکه یک نماینده یا کارشناس زحمات سیستم، کشاورز و وزارت خانه را نادیده می‌گیرد، پسندیده نیست.

سخت‌گیرانه شدن استانداردهای کشورهای خارجی در سلامت محصولات کشاورزی

وی با اشاره به سخت‌گیرانه شدن استانداردهای کشورهای خارجی در سلامت محصولات کشاورزی گفت: کم و کاستی‌هایی در کشور وجود دارد، که در حالت رفع شدن است. استاندارهای ما فاصله چندانی با استانداردهای جهانی ندارند. در تولید محصول سالم، از میانگین بسیاری از کشورهای پیشرفته و جلوتریم. فاصله‌هایی با بعضی کشورهای توسعه یافته وجود دارد که امیدواریم با سرعت زیادی به استانداردها برسیم.

اوسطی: نباید موضوع برگشت خوردن محصولات کشاورزی را بزرگنمایی کرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × سه =