کد خبر : 292314
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
-

شجاعت پیاده‌کردن ایده‌ها مهم‌ترین لازمه ماندگاری است

شجاعت پیاده‌کردن ایده‌ها مهم‌ترین لازمه ماندگاری است

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با بیان این‌که شجاعت پیاده‌کردن ایده‌ها مهم‌ترین لازمه ماندگاری است، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ادامه مسیر تبدیل ایده‌های نوآورانه به محصول و خدمت هستند.

به گزارش عصرقائم، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در حاشیه مراسم بیست و هفتمین سالگرد شهید ستاری که با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش و جمعی از فرماندهان و خانواده‌های شهیدان برگزار شد، عزم نیروی هوایی برای زنده نگاه داشتن یاد شهیدان و فرماندهان را ارزنده انست و گفت: جا دارد تشکر کنم از دست اندرکاران نیروی هوایی که پس از گذشت ۲۷ سال این مراسم برگزار و یاد و خاطره شهید ستاری و همراهان ایشان گرامی داشته می‌شود.

ستاری با اشاره به مهم‌ترین ویژگی‌های منحصر به فرد و اثربخش فرمانده فقید نهاجا در ماندگاری او، افزود: شاید جزو معدود فرزندان شهدایی باشم که شهید را درک کردم و ۲۲ ساله بودم که شهید ستاری به شهادت رسید. فکر می‌کنم بزرگ‌ترین ویژگی شهید ستاری این بود که هرچه در ذهن داشت، می‌توانست پیاده سازی کند. برای این مهم هم باید به لحاظ علمی به طور کامل به موضوع احاطه داشته باشید، ضمن دارا بودن اعتماد به نفس کامل، به موضوع باور و اعتقاد کامل داشته باشید. به دلیل همین باور و اعتقاد بود که شهید ستاری توانست نقشی ماندگار در تاریخ کشور ایفا کند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با اشاره به این‌که شهید ستاری با عزم و اراده جدی خود توانست ایده‌های نوآورانه‌اش را جامه عمل بپوشاند، اظهار کرد: این ویژگی بارز او در پیاده‌سازی این ایده ها را در عملیات والفجر ۸ شاهد بودیم؛ در حالی که از یک سو بسیاری از تجهیزات و هواپیماهای ما زمین‌گیر شده بودند و از سوی دیگر نیروی هوایی عراق بسیار قدرت یافته بود و در این شرایط دشوار، با عملیاتی ۱۵ روزه بیش از ۸۰ فروند هواپیمای دشمن ساقط می‌شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به این‌که مهم‌ترین لازمه برای تحول آفرینی، شجاعت و اعتماد به نفس کافی و نهراسیدن از شکست احتمالی است، ادامه داد: همان افراد و همان ساختارها بودند اما این نوآوری و خلاقیتی که در این عملیات پیاده سازی شد، نشان دهنده باور به تحول و موفقیت بود که در صحنه عمل نمایان شد. این اتفاق در تولید و ساخت قطعات هواپیما و هواپیماها صورت گرفت.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، ستاری، مهم‌ترین اقدام شهید ستاری را تغییر ساختار تجهیزات و رویکردهای نیروی هوایی دانست و گفت: مهم‌ترین تحول ایجاد شده در نیروی هوایی تغییر آن از یک ساختار کاملا وابسته به تجهیزات غربی، به تجهیزات شرقی و تولیدات داخل است، بزرگ‌ترین خرید تجهیزات پس از انقلاب اسلامی در طول کمتر از ۲ سال و زمانی اتفاق افتاد که سامانه‌های پدافندی، جنگنده‌ها و تجهیزات تغییر یافت و این که یک سیستم سال‌ها متکی به غرب بودند. این کار که ساختار نیروی هوایی در این مدت به طور کامل متحول شود، مهم‌ترین کاری بود که در آن سال‌ها و توسط شهید ستاری اتفاق افتاد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق را ادامه مسیر تبدیل ایده‌های نوآورانه به محصول و خدمت دانست و گفت: نیروی هوایی تنوع بسیار گسترده‌ای در تجهیزات، قطعات و خدمات دارد که این امر، تحول را دشوار می‌ساخت؛ اما این اقدامات، تلاش‌ها و آغاز نهضت قطعه‌سازی، ساخت هواپیماهایی چون درنا توسط شهید ستاری یک فرهنگ ایجاد کرد؛ فرهنگ خودباوری و توانستن که امروز این فرهنگ در بخش‌های گوناگون دفاعی، اقتصادی و علمی ما امتداد یافته است؛ مثال بارز و مشخص این فرهنگ را در شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق می‌بینیم.

شجاعت پیاده‌کردن ایده‌ها مهم‌ترین لازمه ماندگاری است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 + 9 =