کد خبر : 292157
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
-

استقرار گسترده داعش در استان الانبار عراق و بازداشت سرکرده این گروه

استقرار گسترده داعش در استان الانبار عراق و بازداشت سرکرده این گروه

یک منبع عالی‌رتبه در استان الانبار از وجود تجمعات زیاد اعضای گروه تروریستی داعش در تعدادی از مناطق و شهرستان‌های این استان خبر داد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت خبرگزاری المعلومه، این منبع همچنین اعلام کرد، فرماندهان امنیتی از وجود استقرار گسترده اعضای گروه تروریستی داعش در مناطق “الشامیه”، “القائم”، “الرطبه” و “حدیثه” خبر دادند و به رغم خطرات آن، اقدامی علیه این محل تجمع تروریست‌ها اتخاذ نشده است.

منبع مذکور همچنین تاکید کرد، فرماندهان امنیتی از طریق هواپیماهای اطلاعاتی، اطلاعات هوایی‌ای به دست آوردند و این فرآیند در این مناطق به مدت چهار ساعت طول کشید و مراکز استقرار تروریست‌های داعشی مشخص شد؛ اما فرماندهان امنیتی عالی‌رتبه هنوز هیچ اقدامی در خصوص بمباران این مراکز اتخاذ نکرده‌اند.

این منبع اعلام کرد، افزایش تعداد اعضای داعش در این مناطق نتیجه چشم پوشی نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه “التنف” سوریه از نفوذ اعضای داعش است که نشان می‌دهد آنها سازماندهی شده بودند.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد، نیروهای امنیتی کمینی را برای یکی از عناصر برجسته داعش ایجاد کردند و توانستند طی یک عملیات ویژه وی را هنگام حضورش در یکی از محله‌های مسکونی در مرکز شهر الرمادی بازداشت کنند.

طبق گفته منبع مذکور، این تروریست بازداشتی یکی از مهمترین عناصر گروهک مخفی داعش در الانبار است که در حملات علیه نیروهای امنیتی و شهروندان در مناطق مختلف شهرهای این استان دست داشت.

از سوی دیگر، نیروهای عراقی از بازداشت شش تروریست در شهر موصل واقع در شمال این کشور خبر دادند.

در همین راستا، اداره پلیس نینوا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای عراقی پس از کسب داده‌های اطلاعاتی دقیق موفق شدند شش تروریست داعشی را طبق ماده چهارم تروریسم بازداشت کنند.

در این بیانیه همچنین آمده است، بر اساس این تحقیقات چهار تن از تروریست‌ها در آنچه “دفتر سربازان و غنایم جنگی” نامیده می‌شود، فعالیت داشتند و دو تن دیگر طی دوره سیطره داعش بر شهر موصل در آنچه “دفتر حسابرسی” نامیده می‌شود، فعالیت داشتند.

نیروهای عراقی به عملیات امنیتی خود برای تعقیب و پیگرد باقیمانده‌های اعضای گروه تروریستی داعش در تعدادی از مناطق این کشور ادامه می‌دهند.

استقرار گسترده داعش در استان الانبار عراق و بازداشت سرکرده این گروه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × سه =