کد خبر : 292075
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
-

تهویه مهاجر؛ فروشگاه اینترنتی تجهیزات تاسیسات ساختمان

تهویه مهاجر؛ فروشگاه اینترنتی تجهیزات تاسیسات ساختمان

ساختمان‌های ساخته شده امروزی از تجهیزات بسیار مختلفی در جهت رفاه تمامی ساکنین استفاده می‌کنند، که هر کدام از این تجهیزات کارایی خاص خود را دارند و اغلب کارایی این محصولات تامین رفاه بیشتر ساکنین ساختمان می‌باشد.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام تهویه مهاجر، ما در ادامه این مطلب قصد داریم که تعدادی از تجهیزات و تاسیسات ساختمان را برای شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

تاسیسات ساختمان چیست؟

تجهیزات تاسیسات ساختمان یکی از اصلی‌ترین رکن‌های یک ساختمان به حساب می‌آید. این تجهیزات ساختمان  به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول تاسیسات مکانیکی که شامل: سیستم‌های گرمایشی و  سرمایشی، تهویه مطبوع، تاسیسات آتش‌نشانی، بهداشتی، گازرسانی و آسانسور می‌باشد.  دسته دوم تاسیسات الکتریکی هستند که شامل: روشنایی، برق‌رسانی، تلفن و آنتن، هشدارهای حریق، دوربین‌های مداربسته و غیره می‌باشند.

تاسیسات مکانیکی ساختمان

هدف عمده استفاده از تجهیزات مکانیکی مواردی شامل سیستم گرمایشی و سرمایشی، تهویه مطبوع، تاسیسات آتش‌نشانی، بهداشتی، گازرسانی و آسانسور است . سیستم مکانیکی معمولا وظیفه تامین کردن آب گرم و سرد را برای ساکنین به عهده دارد. برای هرکدام از سیستم‌های گفته شده، وسیله‌های پیشرفته‌ایی طراحی شده که در قسمت موتورخانه و یا پشت‌بام ساختمان نگهداری می‌شود. قسمت اصلی تاسیسات ساختمان مرتبط به تجهیزات گرما و سرما می‌باشد، که در ادامه به برخی از این تجهیزات مکانیکی اشاره شده است.

تاسیسات سرمایش و گرمایش و تهویه مطبوع:

این تاسیسات از مهم‌ترین قسمت‌های یک ساختمان به حساب می‌آیند. در سیستم‌های گرمایشی مرکزی، گرمای مورد نیاز در یک قسمت تولید شده و توسط وسایل توزیع نظیر رادیاتور، فن‌کویل، کانال و غیره به بخش‌های دیگر فرستاده می‌شوند.

تهویه مهاجر؛ فروشگاه اینترنتی تجهیزات تاسیسات ساختمان

چیلر: وظیفه تولید آب سرد ساختمان به عهده چیلر است. چیلر گرما را از آب دریافت کرده و باعث خنک شدن آب می‌شود.

فن کویل: فن کویل یک سیستم تهویه مطبوع می‌باشد که قابلیت سرمایش و گرمایش را در یک فضای نسبتا کوچک بر عهده دارد.

هوارسان: کارایی هوارسان‌ها مانند فن کویل است، با این تفاوت که هوارسان را برای محیط‌های خیلی بزرگ‌تر با حجم هوای ورودی بسیار بیشتر افراد استفاده می‌نمایند.

سیستم گرمایش از کف: سیستم گرمایش از کف، لوله‌هایی هستند که با عبور آب‌گرم از درون این لوله‌ها گرمای مورد نیاز اتاق‌ را تامین خواهد می‌کنند.

برج خنک کننده: برج خنک کننده در یک ساختمان مانند یک رادیاتور برای خودرو عمل می‌کند. برج‌های خنک کننده معمولا بسیار بزرگ هستند و مقدار زیادی آب را به اطراف می‌پاشند که به خاطر همین مسئله معمولا در قسمت پشت‌بام ساختمان نصب خواهند می گردند.

سیستم اعلام حریق: این سیستم جز سیستم آتش‌نشانی ساختمان بوده و مجهز به سنسور و کنترلر می‌باشد. همچنین در لحظه‌های ابتدایی وجود دود، آتش را تشخیص می‌دهد. سپس به وسیله آژیر یا چراغ‌های چشمک‌زن ساکنین را مطلع خواهد کرد.

سیستم اطفای حریق: معمولا در ساختمان‌های مدرن با طراحی پیشرفته در کنار سیستم اعلام حریق به‌طور همزمان از سیستم اطفای حریق نیز استفاده خواهد شد، که در زمان تشخیص حریق به‌صورت کاملا خودکار اقدام به خاموش کردن آتش می‌کند. معمولا این سیستم بر پایه آب و گاز عمل خواهد کرد.

تاسیسات الکتریکی ساختمان

تاسیسات الکتریکی ساختمان متفاوت از قسمت مکانیکی می‌باشد، تاسیسات الکتریکی ساختمان شامل بخش‌های مختلفی است. برخی از این تاسیسات شامل:

توزیع نیروی برق، از اصلی‌ترین تاسیسات الکتریکی ساختمان محسوب می‌شد. باید بدانید که با اطلاعات جزیی از سطوح ولتاژ، سطح ولتاژی که اداره برق در اختیار ما می‌گذارد ۲۰ کیلو ولت است، اما باید این ۲۰ کیلو ولت به ۴۰۰ کیلو ولت تبدیل شود تا برق مصرفی ساختمان تامین شود. بنابراین برای این‌کار از ترانسفورماتور استفاده می‌کنند. ترانسفورماتور، مبدل‌هایی هستند که سطح ولتاژ را تغییر می‌دهند.

تابلو برق ATS: در برخی از ساختمان‌ها هرگز نباید برق قطع شود زیرا باعث آسیب جانی به افراد خواهد شد، مانند بیمارستان. به همین خاطر سیستم‌هایی طراحی شده است که به محض قطع شدن برق، برق‌های پشتیبان را وارد مدار می‌کنند. تابلو برق ATS تا زمانی که برق شهری وصل باشد مصرف کننده از برق شهری استفاده می‌کند اما در زمان قطع شدن برق، مصرف کننده را به دیزل ژنراتور وصل خواهد کرد.

علاوه‌ بر موارد گفته شده تاسیسات الکتریکی ساختمان، سیستم‌های برق در تاسیسات ساختمان نیز شامل:

  • منبع تغذیه و توزیع
  • سیستم‌های اطلاعاتی و مخابراتی
  • سیستم‌های کنترل سیستم‌های امنیتی و دسترسی
  • سیستم‌های تشخیص
  • روشنایی داخلی و خارجی

تهویه مهاجر؛ فروشگاه اینترنتی تجهیزات تاسیسات ساختمان

توصیه آخر

ما سعی کردیم در این مطلب شما را با تجهیزات تاسیسات ساختمان به‌طور کامل آشنا کنیم و تمامی اطلاعات ابتدایی مورد نیاز شما را برای یک انتخاب ارائه دهیم، اما نکته مهم‌تر این است که این تجهیزات تاسیسات ساختمان را از کجا تهیه کنیم؟ پیشنهاد ما به شما تهویه مهاجر می‌باشد. این شرکت یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی در زمینه خرید این تاسیسات است که شما بسیار راحت می‌توانید محصول مورد نظر خود را به‌صورت مجازی انتخاب کنید و طبق اطلاعات موجود در سایت تهویه مهاجر از تمامی ویژگی‌های محصول مدنظر آگاه شوید. یکی از مزایای تهویه مهاجر ارسال کارشناس برای کمک به شما در زمان تحویل و نصب محصول است، با این‌کار شما به‌راحتی می‌توانید محصول مدنظر خود را نصب کنید و دچار هیچ‌گونه مشکلی نخواهید شد. اما از مزیت‌های دیگر این فروشگاه معتبر، می‌توان به ارسال سریع محصولات اشاره کرد. شما با مراجعه به سایت تهویه مهاجر می‌توانید از آخرین اخبار در جهت نصب و راه‌اندازی و ویژگی‌های محصولات جدید آگاه شوید و قیمت‌تمامی اجناس را غیرحضوری خواهید دید. بهتر است در صورت هرگونه ابهام در زمینه خرید محصولات با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

تهویه مهاجر؛ فروشگاه اینترنتی تجهیزات تاسیسات ساختمان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =