کد خبر : 291828
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
-

سلطنت کارلسن بر فیروزجا

سلطنت کارلسن بر فیروزجا

علیرضا فیروزجا بار دیگر مقابل مرد شماره یک شطرنج جهان شکست خورد.

به گزارش عصرقائم، روز دوم رقابت‌های قهرمانی سریع شطرنج جهان پیگیری شد که در مهمترین رقابت ها علیرضا فیروزجا مقابل کارلسن قرار گرفت. رقابت این دو شطرنج باز که بسیار حساس پیگیری می شد با پیروزی کارلسن همراه بود.

رقابت‌های علیرضا فیروزجا و نفر اول شطرنج جهان همواره دارای جذابیت‌های خاص خود است اما رویارویی این دو شطرنج باز متفاوت‌تر از گذشته دنبال شد چرا که فیروزجا اکنون در رده بندی کلاسیک در رده دوم جهان است و تعقیب کننده جدی کارلسن به شمار می‌آید.

در دور هفتم رقابت های جهانی فیروزجا با مهره سیاه مقابل کارلسن قرار گرفت و شکست دیگری را تجربه کرد. پس از این پیروزی رسانه های شطرنجی نوشتند: “تسلط کارلسن به فیروزجا ادامه دارد، قهرمان جهان به پیروزی کامل دست یافت!”

نکته جالب این رقابت، حضور دیرهنگام کارلسن برای مسابقه با مرد شماره ۲ جهان بود. طبق اعلام رسانه رسمی این رقابت ها کارلسن حدود یک دقیقه دیرتر به بازی می رسد و تصاویر منتشر شده حاکی از آن است که کارلسن خود را با عجله برای آغاز رقابت به سالن مسابقات می رساند.

مگنوس کارلسن در روزهای گذشته از اشتیاقش برای مقابله با فیروزجا خبر داده بود و لحظه شماری می کرد که با نابغه جوان شطرنج جهان بازی کند.

سلطنت کارلسن بر فیروزجا/ فیروزجا بار دیگر مقابل کارلسن شکست خورد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 − 2 =