کد خبر : 291644
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
-

قلب شهر استانبول را کشف کنید؟

قلب شهر استانبول را کشف کنید؟

چه قدم زدن در دیوارهای شهر باستانی، چانه زدن در بازارهای تاریخی، جذب قداست مساجد عثمانی، غذا خوردن در یک رستوران روی پشت بام، تماشای غروب خورشید در شاخ طلایی و… همیشه کارهای بیشتری برای انجام دادن در استانبول وجود دارد. شهر قدیمی، مکانی که به درستی به عنوان “شهر آرزوی جهان” شناخته می‌شود.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام آژانس گلبرگ سیر، قلب استانبول همچنان شهر قدیمی و جذاب آن است که برخی از تاریخی‌ترین مکان‌های این کلان شهر پر جنب و جوش را در خود جای داده است. سلطان احمد که به طور چشمگیری در شبه جزیره‌ای واقع شده است که از طریق تنگه بسفر به سمت آسیا می‌رود، قبلا پایتخت امپراتوری‌های بیزانس و عثمانی بوده است.امروزه مسافران تور استانبول با رزرو تورهای خود از سایت گلبرگ سیر قدم به این منطقه جادوی شهر می گذارند.

در دیوارهای شهر باستانی از دریای مرمره تا شاخ طلایی قدم بزنید

دیوارهای قدرتمند تئودوسیوس هزار سال قبل از سقوط به دست ترک‌های عثمانی در سال ۱۴۵۳، فتح شد. از دریای مرمره تا شاخ طلایی، این دیوارهای رومی به خوبی زنده مانده اند. در محله‌هایی قدم بزنید که تقریباً توسط گردشگری دست نخورده است، از رستوران‌ها، چای‌فروشی‌ها و باغ‌های کلبه‌ای در خندق دیواری عبور کنید. دیدنی‌های کلیدی سلطان احمد عبارتند از: کلیسای سنت ناجی در چورا (موزه کاریه)، که به‌خاطر موزاییک‌هایش مشهور است، مسجد زیبای عثمانی میهریمه و کاخ سابق امپراتوران بیزانس است.

خود را در حمام با بخار تمیز کنید

نظافت جزء لاینفک اسلام است و در روزگاری که بیشتر خانه‌ها دارای آب مخصوص به خود بودند، حمام ترکی نقش اساسی در زندگی شهر داشت. معابد گنبدی بزرگی که توسط سلاطین وقف شده بودند در میان خانه‌های چوبی شهر به وجود آمدند. بازدیدکنندگان تور ارزان استانبول امروز برای دریافت تجربه حمام، لم دادن روی سنگ مرمر گرم، آب گرم کاسه‌های مسی زیبا و یا تسلیم شدن در برابر کوبیدن و شستشوی یک ماساژور متخصص، جمع می‌شوند. البته شما در تور آنتالیا ترکیه می‌توانید از حمام‌های ترکی نیز استفاده کنید.

در خیابان‌های بالات و فنر قدم بزنید

خیابان‌های باریک و سنگ‌فرش‌شده این دو منطقه، که از دامنه تپه به سمت آب‌نمای شاخ طلایی فرو می‌روند، زمانی محل حفاظت جوامع، ارمنی و یونانی شهر بود. برخی از خانه‌های تراس‌دار اواخر قرن نوزدهمی به‌سبک اروپایی که در حال فروپاشی هستند، با انبوهی از کافه‌های جدید به‌سبک قدیمی که در اطراف کلیسای ارتدکس یونانی سنت جورج سرچشمه می‌گیرند، در حال خرید و اصلاح هستند. این منطقه عالی برای گردشگری است.

در بزرگترین بازارهای استانبول گم شوید

بازار بزرگ با ۴۰۰۰- غرفه در اواخر قرون وسطی هنوز هم مقدار زیادی از بازدید کنندگان را جلب کند. در پیچ و خم بازار بزرگ برای همه چیز، از شلوار جین طراحی تقلبی و فرش های دستباف ترکی گرفته تا ژاکت های چرمی و جواهرات طلای سنتی، شیرجه بزنید.

قلب شهر استانبول را کشف کنید؟

از غذا روی پشت‌بام با چشم‌انداز وسیع شهر لذت ببرید

استثنائاتی وجود دارد، اما شهر قدیمی استانبول به خاطر زندگی ایده‌آل مورد توجه است. با این حال، هتل ها، برخی از بهترین گزینه‌ها را برای عصرانه در این منطقه ارائه می‌کنند. تراس هتل آرکادیا بلو را هنگام غروب آفتاب برای مناظر خیره‌کننده از گنبدها و مناره‌های شهر قدیمی امتحان کنید، یا از پشت بام هتل پیر لوتی در همان نزدیکی دیدن کنید.

اسکله گالاتا را هنگام غروب آفتاب کاوش کنید

هنگام غروب آفتاب به سمت بازار شلوغی که روی پل گالاتا قرار دارد، بروید تا ببینید که چگونه شاخ طلایی نام خود را گرفته است. به نمای گنبدهای آبشاری و مناره‌های باریک مسجد سلیمانیه در بالای تپه سوم شهر نگاه کنید و در یکی از کافی شاپ‌ها بی‌شمار ساخته شده در خود پل، بستنی خنک بنوشید. نکته حرفه‌ای: مراقب قدم زدن در امتداد جان پناه پل باشید تا عکس بگیرید – این پل مملو از ماهیگیران محلی است که قلاب‌های ماهیگیری خود را در ورودی زیر می‌اندازند.

با نماد ایاصوفیه و مسجد آبی آشنا شوید

بیش از هزار سال تاریخ این دو بنای یادبود و نمادین را از هم جدا می‌کند و با افتخار در فاصله ۵۰۰ متری (۱۶۴۰ فوت) از هم در قلب سلطان احمد بلند شده‌اند. با ایاصوفیه یا کلیسای حکمت مقدس شروع کنید که در سال ۵۲۷ به دستور ژوستینیانوس (امپراتور مهم امپراتوری بیزانس) ساخته شد. امروزه این موزه با گنبد مرکزی الهام‌بخش و فضای داخلی پوشیده از موزاییک طلا، یکی از ساختمان‌های واقعاً بزرگ جهان است. با یک قدم زدن کوتاه در میدانی سرسبز و آراسته با فواره، به مسجد آبی گنبدی شکل (Sultanahmet Camii) می‌رسید که عمداً در مقابل ایاصوفیه ساخته شده است تا شگفتی‌های ساختار قبلی را تقلید کند. این نام خود را از کاشی‌های آبی ایزنیک گرفته است که بیش از ۲۰۰۰۰ عدد از آن‌ها را تزئین کرده‌اند. نکات حرفه‌ای: مطمئن شوید که در شب از میدان بین دو ساختمان دیدن می‌کنید تا زیبایی معماری آنها را با نورپردازی ظریف افزایش دهید.

قلب شهر استانبول را کشف کنید؟

سبزیجات هفته را در بازار چهارشنبه بخرید

قدیمی‌ترین، بزرگ‌ترین و پرجنب‌وجوش‌ترین بازار خیابانی شهر، نام خود را به کل منطقه داده است. چهارشنبه بازار به نظر می‌رسد کیلومترها در امتداد خیابان‌هایی که از مسجد امپراتوری فاتح بیرون می‌آیند، غرفه‌ای پشت سر هم مملو از میوه، سبزیجات، ظروف خانگی و لباس است.

منبع: آژانس گلبرگ سیر

قلب شهر استانبول را کشف کنید؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + هفده =