کد خبر : 291653
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
-

رژیم صهیونیستی نگران گشوده شدن جبهه دومی از جولان اشغالی است

رژیم صهیونیستی نگران گشوده شدن جبهه دومی از جولان اشغالی است

رژیم صهیونیستی همچنان شدیدا نگران موفقیت حزب‌الله لبنان و سوریه برای گشودن جبهه دومی علیه این رژیم از جولان اشغالی است.

به گزارش عصرقائم، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، یونی بن مناحیم، شرق شناس به نقل از منابع امنیتی و نظامی آگاه در اراضی اشغالی مدعی شد: حزب‌الله لبنان فعالیتش در جبهه جولان را آشکار نمی‌کند و می‌خواهد کاملا محرمانه باشد و در مقابل افکار عمومی به عنوان گروه مقاومت سوری جلوه کند که برای اخراج اشغالگران اسرائیلی از بخش اشغالی جولان سوریه تلاش می‌کند.

ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرده که حزب‌الله جبهه دومی را از جولان علیه این رژیم گشوده است. حزب‌الله مشغول مقدمه چینی‌ها برای گشودن جبهه دومی علیه اسرائیل از جولان است، مثل همان کاری که با ارتش اسرائیل قبل از فرارش در مه ۲۰۰۰ از جنوب لبنان کرد.

این شرق شناس به نقل از منابعی اعلام کرد: این طرح از مقدمه چینی به مرحله انجام عملیات نظامی علیه اهداف اسرائیلی در جولان رسیده است. ارتش سوریه با کمک حزب‌الله لبنان از جولان حملاتش را به اسرائیل انجام می‌دهد.

در این راستا سایت واللا به نقل از یک منبع امنیتی اسرائیلی اعلام کرد، ارتش رژیم صهیونیستی ده‌ها هدف وابسته به حزب‌الله لبنان در سوریه و مثلث مرزی با اردن را طی سه سال اخیر بمباران کرده است. این مساله مانع تلاش حزب‌الله لبنان برای موضع گیری و ایجاد پایگاه نظامی در جنوب جولان شده است. ارتش اسرائیل برای حفظ سطح بالایی از قدرت بازدارندگی در مقابل حزب‌الله لبنان تلاش می‌کند.

به گفته منابع آگاه، حزب‌الله لبنان آماده حمله‌ای به جبهه داخلی اسرائیل و سربازانش از مرزهای سوریه در آینده است. براساس گزارش‌های رسانه‌ها، مبارزان حزب‌الله لبنان انبارهای سلاحی را ایجاد کردند که ارتش اسرائیل آن را منهدم کرد.

سایت واللا طی ماه میلادی گذشته فاش کرده بود که فرماندهی جبهه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی رزمایش‌های گسترده‌ای را در راستای آمادگی برای جنگ در مرزهای لبنان برگزار کرد. از جمله سناریوهای این رزمایش حمله ناگهانی حزب‌الله لبنان با پیشرفته‌ترین موشک‌ها و خمپاره‌ها در جهان و پیشروی نیروهای حزب‌الله با هدف اشغال شهرک‌هایی در شمال اراضی اشغالی است که در صورت تحقق این سناریو باید اسرائیل برای تخلیه شهرک‌ها آماده شود.

رژیم صهیونیستی نگران گشوده شدن جبهه دومی از جولان اشغالی است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + چهارده =