کد خبر : 291281
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵
-

نروژ قهرمان مسابقات هندبال زنان جهان شد

نروژ قهرمان مسابقات هندبال زنان جهان شد

تیم ملی نروژ به عنوان قهرمانی مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان ۲۰۲۱ دست یافت.

به گزارش عصرقائم، در پایان مسابقه فینال رقابت‌های هندبال قهرمانی زنان جهان ۲۰۲۱ تیم ملی نروژ که در مرحله گروهی با تیم ملی ایران همگروه بود مقابل تیم ملی فرانسه با نتیجه ۲۹ بر ۲۲ پیروز شد و به عنوان قهرمانی رسید.

چهار فینال‌ مسابقات قهرمانی زنان جهان با حضور دو تیم نروژ و فرانسه انجام شده است. این دو تیم پیش از این در فینال مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ نیز مقابل هم قرار گرفته بودند که نروژ مقابل فرانسه شکست خورده و نایب قهرمان شده بود. نروژ در این دوره توانست انتقام بگیرد.

در دیدار رده‌بندی نیز تیم دانمارک توانست با حساب ۳۵ بر ۲۸ مقابل تیم اسپانیا میزبان این دوره از رقابت‌ها به برتری برسد و در رده سوم مسابقات قرار گیرد. تیم ملی اسپانیا نیز چهارم شد. این اولین مدال دانمارک بعد از سال ۲۰۱۳ است.

نروژ اکنون در مسابقات هندبال قهرمانی جهان زنان ۴ طلا، ۴ نقره و ۳ برنز و فرانسه ۲ طلا و ۴ نقره در کارنامه دارند.

بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان از ۱۰ آذر با حضور ۳۲ تیم به میزبانی اسپانیا آغاز شد و این مسابقات تا ۲۸ آذر ادامه دارد.

تیم ملی هندبال زنان ایران برای اولین بار در تاریخ با کسب مقام چهارمی آسیا جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرد. ملی‌پوشان هندبال ایران با شش شکست پیاپی مقابل رومانی، نروژ، قزاقستان، ازبکستان، آنگولا و کامرون در رده سی و یکم مسابقات قرار گرفتند. تیم ملی ایران اولین تیم حاضر در مسابقات قهرمانی جهان با حجاب اسلامی بود.

نروژ قهرمان مسابقات هندبال زنان جهان شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + 1 =