کد خبر : 291269
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
-

درگیری‌های شدید در اطراف رشته‌کوه « البَلَق» در جنوب مأرب

درگیری‌های شدید در اطراف رشته‌کوه « البَلَق» در جنوب مأرب

پس از تسلط نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی بر بخش وسیعی از بازار و منطقه مرزی «الیَتَمَة»، جنگنده‌های ائتلاف سعودی سلسله حملاتی را در این منطقه انجام دادند.

به گزارش عصرقائم، شهر مأرب روز یکشنبه شاهد درگیری‌های شدیدی بین نیروهای ارتش یمن مستقر در صنعاء و شبه نظامیان دولت مستعفی یمن و حزب اخوانی الاصلاح تحت پشتیبانی هوایی ائتلف سعودی در اطراف رشته کوه البَلَق مشرف بر منطقه الفَلَج (جنوب مأرب) بوده است.

درگیری‌ها بین دو طرف اکنون در مناطق حدفاصل بین رشته‌کوه البَلَق شرقی و منطقه کَرَی در شهرستان وادی عَبیدة واقع در جنوب شرقی مأرب در جریان است.

این درگیری‌ها در نزدیکی خط اصلی حیاتی شهر مأرب و میادین نفتی صافر در منطقه وادی عبیده واقع در شرق شهر مأرب در جریان است.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته با هدف کاهش سرعت پیشروی نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی، ۲۳ حمله هوایی در رشته‌کوه البلق شرقی و اطراف آن انجام داده‌اند. درگیری‌های دو طرف طی دو روز گذشته منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر شده است.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی امروز همچنین سلسله حملاتی را در اطراف منطقه الیَتَمَة مرکز اداری شهرستان خَبْ والشَّعْف استان الجوف (شمال شرقی یمن) در مرز با نجران عربستان انجام داده‌اند.

علاوه بر این، ائتلاف سعودی اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور ساعاتی پس از رهگیری پهپادی که به سمت منطقه خمیس مشیط در جنوب غربی عربستان سعودی در حال حرکت بود، دو پهپاد دیگر در حال پرواز به سمت فرودگاه بین المللی ابها را رهگیری کرد.

درگیری‌های شدید در اطراف رشته‌کوه « البَلَق» در جنوب مأرب
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 − سه =