کد خبر : 291013
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۴۵
-

اولیانوف: آمریکا از توافق جدید میان تهران و آژانس استقبال می‌کند

اولیانوف: آمریکا از توافق جدید میان تهران و آژانس استقبال می‌کند

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین، گفت که از نظر او توافق جدید میان ایران و آژانس مورد استقبال آمریکا بوده است.

به گزارش عصرقائم، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در صفحه توییترش درباره توافق جدید ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمینه نصب دوربین های نظارتی آژانس در تاسیسات کرج نوشت: من فکر می کنم آمریکا از توافق میان تهران و رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال کرده است. حداقل من دیگر شایعاتی درباره تشکیل نشست فوق العاده شورای حکام آژانس نمی شنوم. توافق در زمینه تاسیسات کرج یک گشایش واقعی است. کاملا مطابق نیازهای جامعه بین المللی است.

اولیانوف همچین از دیدار دوجانبه هیات مذاکره کننده آمریکا و روسیه در وین خبر داده و نوشت: امشب [شب گذشته] با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کردم. درباره وضع فعلی امور در مذاکرات وین و مسیرهای احتمالی پیشرفت صحبت کردیم.

اظهارات اولیانوف درباره توافق ایران و آژانس در پی این مطرح می شود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام توافق با تهران، تاکید کرد که توافق با ایران در خصوص تعویض دوربین‌های نظارتی در تاسیسات کرج پیشرفت بزرگی در “فعالیت‌های نظارتی و راستی‌آزمایی در ایران” محسوب می‌شود.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این بیانیه با اشاره به اینکه دوربین‌های تاسیسات کرج “طی روزهای آتی” تعویض خواهند شد، آورده است: این توافق به ما اجازه می‌دهد که پیوستگی اطلاعات لازم در این تاسیسات را حفظ کنیم.

در انتهای بیانیه بر تعویض دوربین‌ها و فعالیت‌های فنی آژانس در تاسیسات کرج ذیل توافق ایران و آژانس تا پیش از پایان دسامبر ۲۰۲۱ تاکید شده است.

اولیانوف: آمریکا از توافق جدید میان تهران و آژانس استقبال می‌کند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − 4 =