کد خبر : 290661
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۲۰
-

رهبران فرانسه و مجارستان: رقیب سیاسی و شریک اروپایی هستیم

رهبران فرانسه و مجارستان: رقیب سیاسی و شریک اروپایی هستیم

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه و ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان پس از دیدارشان در بوداپست یکدیگر را «رقیب سیاسی اما شریک اروپایی» توصیف کردند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از یورونیوز، رئیس‌جمهوری فرانسه که کمتر از سه هفته دیگر ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده خواهد گرفت برای دیدار با ویکتور اوربان به بوداپست سفر کرده بود. نخست‌وزیر ملی‌گرای مجارستان در مورد بسیاری از مسائل از جمله رعایت اصل حکومت قانون در کشورهای عضو اتحادیه اروپا با امانوئل ماکرون اختلاف نظر دارد.

با این حال دو طرف پس از این دیدار بر مواضع مشترکشان در زمینه برنامه دفاعی اروپا و استفاده از انرژی هسته‌ای تاکید کردند.

رئیس‌جمهوری فرانسه گفت: «ما اختلاف‌نظرهای سیاسی داریم که شناخته‌شده است اما عزم کرده‌ایم که برای اروپا با یکدیگر همکاری کنیم و شرکای وفاداری باشیم.»

ویکتور اوربان طی هفته‌های گذشته میزبان مارین لوپن و اریک زمور، دو نامزد راست افراطی فرانسه برای انتخابات ریاست‌جمهوری پیشِ رو بود. امانوئل ماکرون تاکنون برای دوره دوم ریاست‌جمهوری اعلام نامزدی نکرده است اما انتظار می‌رود که یکی از نامزدهای اصلی رقابت انتخاباتی بهار سال آینده باشد.

امانوئل ماکرون پیش از این در سال ۲۰۱۹ میزبان ویکتور اوربان در پاریس بود. نخست‌وزیر مجارستان پس از خروج آنگلا مرکل از صحنه سیاسی به قدیمی‌ترین رهبر یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا تبدیل شده است. او از سال ۲۰۱۰ تاکنون قدرت را در مجارستان در دست دارد.

رهبران فرانسه و مجارستان: رقیب سیاسی و شریک اروپایی هستیم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =