کد خبر : 290522
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
-

مجلس طرحی برای برگزاری تجمعات در دست بررسی دارد

مجلس طرحی برای برگزاری تجمعات در دست بررسی دارد

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: مجلس در حال بررسی طرحی برای برگزاری تجمعات است، اما هنوز این طرح جمع بندی و نهایی نشده است.

به گزارش عصرقائم، محسن اسلامی در نشستی خبری درباره مصوبات جلسه امروز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اظهار کرد: تقاضای تاسیس حزب همدلی و توسعه ملی در جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب طرح شد و مورد بررسی قرار گرفت و کمیسیون با فعالیت این حزب در سطح و گستره استانی و با تغییر عنوان موافقت کرد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور بیان کرد: همچنین تقاضای تاسیس حزب معلمان و فرهیختگان ایران اسلامی در جلسه کمیسیون مطرح شد که کمیسیون با فعالیت این حزب نیز در گستره استانی و با تغییر عنوان موافقت کرد.

وی ادامه داد: گزارش برگزاری مجمع عمومی مجمع نیروهای خط امام در جلسه کمیسیون طرح و مورد تایید قرار گرفت. گزارش مجمع عمومی انجمن اسلامی دانشگاهیان اصفهان هم طرح شد که مورد تایید قرار گرفت.

اسلامی همچنین اظهار کرد: بر اساس مواد ۱۸ و ۱۹ قانون احزاب، دبیرخانه کمیسیون نسبت به اعمال فرایند رصد، پایش و نظارت مستمر در خصوص عمل به مصوبات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در حیطه احزاب ملی استانی اقدامات لازم را در دستور کار قرار می دهد.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم تاکید دارد فضای آرام و شادابی را برای احزاب فراهم کند و این مساله برای وزارت کشور در اولویت قرار می‌گیرد. هرچه پایبندی به قوانین بیشتر باشد، رابطه بهتری بین احزاب و وزارت کشور شکل می گیرد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در پاسخ به پرسشی درباره تعیین مکان برای برگزاری تجمعات گفت: مصوبه قبلی در خصوص تعیین اماکن برای برگزاری تجمعات توسط دیوان عدالت اداری ابطال شده است، اما مجلس در حال بررسی طرحی برای این منظور است که همکاران ما در وزارت کشور با مجلس در این زمینه تعامل دارند و در جلسات شرکت می کنند، اما هنوز این طرح جمع بندی و نهایی نشده است.

مجلس طرحی برای برگزاری تجمعات در دست بررسی دارد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − سیزده =