کد خبر : 290501
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
-

دستگیری ۵۰۳ مجرم در طرح ظفر نیروی انتظامی

دستگیری ۵۰۳ مجرم در طرح ظفر نیروی انتظامی

در نمایشگاه یک‌روزه طرح ظفر در مازندران که کماکان هم در حال اجرا در سطح استان است، کشفیات نیروی انتظامی در حوزه‌های گوناگون به معرض نمایش گذاشته شد و بر لزوم حفظ امنیت، تداوم اجرای طرح در سایر شهرهای مازندران و برخورد قاطعانه با متخلفان تاکید شد.

به گزارش عصرقائم، پیش از ظهر امروز نمایشگاه یک‌روزه کشفیات اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی ظفر در ساری با حضور سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران و علی شیرازی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران برگزار شد.

در این نمایشگاه یک‌روزه کشفیات نیروی انتظامی در حوزه امنیت اجتماعی و اقتصادی از قبیل خودرو، موتور سیکلت، چوب قاچاق، کالاهای قاچاق، اسلحه سرد و گرم، مواد مخدر، سرقت‌های خانگی و باغی و غیره به معرض نمایش گذاشته شد.

نیروی انتظامی هیچ مماشاتی با مجرمان نخواهد داشت

سردار مرتضی میرزایی در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در طرح ظفر با مجرمین و متخلفینی  که باعث سلب آسایش و امنیت مردم می‌شدند، برخورد شد.

وی افزود: نیروی انتظامی هیچگونه مماشاتی با این دست از افراد نخواهد داشت و با هماهنگی که در سطح استان بین نیروی انتظامی و دستگاه‌های گوناگونی نظیر شورای تامین، دستگاه قضایی و دادستان‌ها وجود دارد، در جهت برخورد با متخلفان و مجرمان اقدام می‌شود.

فرمانده انتظامی مازندران، خاطرنشان کرد: در نمایشگاه امروز بخشی از کشفیات و اقدامات نیروی انتظامی که در قالب طرح‌های مرحله‌ای طول سال و به ویژه طرح ظفر که در ۹ شهرستان مازندران به اجرا درآمده است، به نمایش گذاشته شده است.

دستگیری ۵۰۳ نفر در طرح ظفر/۵۵ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد

میرزایی از تداوم اجرای این طرح در سایر شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: این طرح در جهت ایجاد امنیت و آرامش بهتر برای مردم استان به اجرا در می‌آید.

وی بیان کرد: تا این لحظه، نزدیک به ۵۰۳ نفر از مجرمین و متخلفینی که تحت عناوین گوناگون مرتکب جرم شده بودند و تحت تعقیب یا فراری بودند دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی مازندران، عنوان کرد: در میان این افراد دستگیر شده، نزدیک به ۱۱۴ نفر از سارقینی هستند که اقدام به سرقت کرده بودند و توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند و پس از تشکیل پرونده به محاکم قضایی تحویل داده خواهند شد.

میرزایی با بیان اینکه بیش از ۲۵۰ تیم عملیاتی در این طرح بکارگیری شده است، گفت: این طرح نتایج بسیار خوبی هم از بعد برخورد با مجرمان و هم کشفیات کالاهای مسروقه و کالای قاچاق داشت.

وی اعلام کرد: در این طرح مجموعا نزدیک به ۵۵ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد که در این ارتباط ۵۲ دستگاه خودرو توقیف، بیش از ۲۲ قبضه سلاح غیرمجاز کشف، ۱۵ واحد متخلف پلمب و تعداد قابل توجهی از فروشندگان نیز دستگیر شدند.

کشف ۱۰ تن چوب قاچاق در طرح امنیت اجتماعی/اجازه قدرت‌نمایی اراذل و اوباش در فضای مجازی نمی‌هیم

فرمانده انتظامی مازندران، در ارتباط با جولان اراذل و اوباش در فضای مجازی، بیان کرد: در حال حاضر اقدام و تحرک خاصی از سوی اراذل و اوباش استان در فضای مجازی مشاهده نشده است و قطعا اجازه قدرت‌نمایی به اراذل در فضای مجازی و واقعی به این قشر نمی‌دهیم و در صورت تحرک، در کوتاه‌ترین زمان ممکن برخورد این افراد صورت می‌گیرد.

میرزایی در خصوص تداوم قاچاق چوب در مازندران، گفت: متاسفانه یکی از تخلفات رایج در استان است که در در طرح ظفر، نزدیک به ۱۰ تن چوب قاچاق کشف شد و متاسفانه به صورت روزانه شاهد کشفیات چوب در سطح استان هستیم.

وی اذعان کرد: بیش از نیمی از سرقت‌های سطح استان را سرقت‌های خرد تشکیل می‌دهد به تناسب افزایش سرقت‌ها در استان، دستگیری و کشفیات نیروی انتظامی نیز بالاتر می‌رود.

فرمانده انتظامی مازندران، متذکر شد: خوشبختانه شاهد کاهش جرایم مهم نظیر سرقت مسلحانه و سرقت به عنف در مازندران هستیم.

حفظ امنیت مردم خط قرمز شورای تامین است

علی شیرازی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران نیز در این نشست خبری اظهار کرد: حفظ حریم اجتماعی و محافظت از امنیت استان از حقوق حقه مردم مازندران و خط قرمز شورای تامین استان است.

وی افزود: در همین راستان بنا بر دستور استاندار و رئیس شورای تامین استان موضوع تشدید برخورد با مجرمین حرفه‌ای در دستور کار قرار دارد که امروز شاهد هستیم که طرح ظفر توسط نیروی مقتدر و خدوم انتظامی در سطح استان اجرایی شده است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، خاطرنشان کرد: به مردم فهیم مازندران این قول را می‌دهیم که در راستای تامین امنیت و مقابله با اشرار و بر هم زنندگان نظم و امنیت عمومی با کمک جامعه امنیتی و اطلاعاتی و همچنین حمایت دستگاه قضا و نیروی انتظامی کماکان این طرح‌ها را در سطح استان اجرایی خواهیم کرد.

مجال خودنمایی به برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی را نمی‌دهیم

شیرازی ادامه داد: این نوید را می‌دهیم که ما مجرمین حرفه‌ای و اراذل و اوباش را شناسایی کردیم و نقاط فساد در سطح استان کاملا مورد رصد ما است و انشاءالله به سراغ تک تک این افراد و مکان‌ها خواهیم رفت.

وی اعلام کرد: قطعا با اینگونه افراد برخورد قاطع و قانونی خواهد شد و به این افراد مجال خودنمایی و سلب امنیت مردم را نخواهیم داد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، متذکر شد: امنیت امری است که با مشارکت جمعی حاصل می‌شود و لذا حتما در این راستا باید مردم و اصحاب رسانه همکاری لازم را با نیروی انتظامی داشته باشند.

دستگیری 503 مجرم در طرح ظفر نیروی انتظامی/ مجال خودنمایی به مخلال امنیت عمومی نمی‌دهیم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − شش =