کد خبر : 290379
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
-

چوب و کاغذ با وجود واردات با ارز ۴۲۰۰ نمی‌تواند با بازار داخل رقابت کند

چوب و کاغذ با وجود واردات با ارز ۴۲۰۰ نمی‌تواند با بازار داخل رقابت کند

مدیرعامل شرکت آینده پویا گفت: تا زمانی که واردکننده کاغذ با ارز ۴۲۰۰ تومانی کاغذ تحریر و روزنامه وارد کند بدیهی است چوب و کاغذ نمی‌تواند با بازار داخل رقابت کند اما فعال کردن خط یک به ما قدرت رقابت می‌دهد.

به گزارش عصرقائم، حسین پناهیان در جلسه معارفه مدیرعامل جدید شرکت چوب و کاغذ مازندران  به مشکلات مدیریت بر این مجموعه اشاره کرد و افزود: حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارایی شرکت است که همواره تلاش کردیم بر پایه تصمیم‌گیری‌های درست و با همراهی سایر سهامداران آن را اداره کنیم.

پناهیان تصریح کرد: ما این مشقت‌ها را به جان خریدیم و هزینه دادیم تا چرخ تولید این شرکت در مازندران بچرخد و برای کارگران زحمت‌کش این مجموعه مشکلی پیش نیاید و امیدی که خانواده‌ها به این مجموعه دارند ناامید نشود.

مدیرعامل شرکت آینده پویا ادامه داد: اداره شرکتی با چنین  طول و عرضی آسان نیست و اگر نگاه سوداگر داشته باشیم  باید تعدیل نیرو داشته باشیم تا به سود برسیم، اما ما هم در این کشور زندگی می‌کنیم و از اوضاع زندگی مردم به‌ویژه کارگران ارجمند آگاهی داریم و هرگز راضی به اجرای چنین طرحی نشدیم و با مشکلات بسیار  تا امروز دوام آوردیم.

وی گفت: تا زمانی که واردکننده کاغذ با ارز ۴۲۰۰ تومانی کاغذ تحریر و روزنامه وارد کند بدیهی است چوب و کاغذ نمی‌تواند با بازار داخل رقابت کند اما فعال کردن خط یک به ما قدرت رقابت می‌دهد.

پناهیان افزود: سلامت مالی، اخلاقی، فکری و رفتاری خط قرمز با مدیران است و به مدیرعامل جدید هم گفتم این  معیار و میثاق ما با هر مدیری است چون این مکان امانت است و ما امانت‌دار  هستیم.

وی گفت : نکته مهم تولید است که باید مدیریت جدید به آن توجه کند و در ماه گذشته افزایش چشمگیر در  تولید  داشتیم  و همین موجب می‌شود که بگوییم مجموعه ظرفیت تولید بالایی دارد  و با همخوانی و هماهنگی به جایی که هدفگذاری شد خواهیم رسید.

مدیر عامل شرکت آینده پویا افزود: امروز و با دلار ۳۰ هزارتومانی کسی نمی‌تواند خط تولید شماره یک را در کشور راه‌اندازی و باید دنبال ارتقای تولید در این بخش باشیم.

پناهیان سپس به طرح توسعه پرداخت و گفت: طرحهای توسعه هم باید در زنجیره ارزش کارخانه باشد و ارزش‌های نهفته این مجموعه را افزایش دهد.

* چوب و کاغذ چشم و چراغ شمال است

مدیرعامل جدید شرکت چوب و کاغذ مازندران نیز گفت: من هشت سال قبل کلید یک شهر را تحویل دادم و از استان رفتم امروز کلید یک کارخانه را به من دادید و به شهر خودم برگشتم.

امید نیک‌نژاد بیان کرد: کرسی مسئوليت ‌ حاصل خون شهیدان است و هر نوع کوتاهی ما در این بخش خیانت به خون شهیدان است.

مدیرعامل جدید شرکت چوب و کاغذ مازندران گفت: من در دو سه شهر فرماندار بودم اما هیچ کدام به اندازه مدیریت من در این شرکت بازخورد مردمی نداشت و همین نشان می‌دهد ارزش و اهمیت چوب و کاغذ چه اندازه برای مردم شریف مازندران بالاست.

وی ادامه داد: باید بر تولید تاکید کنیم و به سمت تولید کاغذ تحریر و کاغذ روزنامه برویم و تمرکز ما چوب و کاغذ بر تولید فلوتینگ مثل این است که از یک ماشین بنز برای حمل بار استفاده کنیم و این منطقی و معقول نیست.

نیک‌نژاد گفت: مجموعه چوب و کاغذ مازندران نه متعلق به من است و نه متعلق به پناهیان و نه متعلق به  شرکت آینده پویا بلکه این مجموعه متعلق به کارگران و خانواده‌های آنان  و آن کودک دانش‌آموزی است که در دورترین نقطه کشور منتظر کتاب درسی خود است تا در زمان مناسب به دستش برسد.

نیک نژاد در پایان گفت: همه افرادی که در مجموعه هستند با قدرت کار کنند و تا روزی که همه به میثاق عمل کنیم در مجموعه هستیم و با کم افزایش تولید را ادامه می‌دهیم و تولید را به سمت کیفی شدن پیش می‌بریم.

عباس صفری رئیس هیات مدیره شرکت چوب و کاغذ مازندران نیز در این مراسم گفت: در سال  گذشته رکورد تولید را شکستیم و امسال در آبان نیز بار دیگر رکورد تولید شکسته شد و امیدواریم این هماهنگی و سینرجی ادامه داشته باشد.

* کارگران در کنار مدیرانی هستند که بر تولید، تاکید دارد

مهدی یعقوبی نماینده شورای اسلامی کار شرکت چوب و کاغذ مازندران نیز تاکید کرد: دغدغه پرسنل و کارگران، تولید است و اگر تولید به همین شکل ادامه داشته باشد کارگران هم حاضر به خدمت هستند و ما از مدیرعاملی حمایت می‌کنیم که بر افزایش  تولید تاکید دارد.

* مشکلات پرسنل و دغدغه تولید، اولویت ماست

سید علینقی عمادی عضو هیات مدیره نیز در این مراسم گفت: مشکلات پرسنل و دغدغه تولید دو نکته‌ای است که این موضوع اتفاقاً مورد تاکید ویژه اعضای هیات مدیره است و در فرصت مناسب با مدیرعامل جدید نشستی خواهیم داشت تا با برنامه‌ریزی درست به اهداف مورد نظر برسیم.

داریوش حشمت عضو هیات مدیره و معاون مالی و اقتصادی مجموعه چوب و کاغذ مازندران نیز در این مراسم افزود: ما ۲۱۹ هزار شهید تقدیم کردیم که برای حفظ مرزها و دین و ناموس بود و حدود ۳ هزار صندلی مدیریتی در کشور داریم، پس برای هر صندلی ۷۳ شهید دادیم و پای هر صندلی مهر و خون مطهر ۷۳ شهید است و باید با حواس جمع کار کنیم تا به خون شهدا خیانت نکنیم.

* چوب و کاغذ در کشور و در منطقه منحصربه‌فرد است

معاون صنعت شرکت چوب و کاغذ مازندران نیز گفت: خوشحالم که همه مدیران ارشد بر تولید تاکید دارند.

محمد رضا حمزه نژاد افزود: بخشی از ظرفیت تولید ما در کشور و حتی در منطقه خاورمیانه منحصربه‌فرد است و این یک مزیت مهم است و خوشحالیم که افزایش ظرفیت تولید داشتیم و برای سال بعد هم هدف بزرگتری را در دست می‌گیریم و این مسیر را ادامه خواهیم داد و با فعال کردن ماشین شماره یک بتوانیم بر کاغذ تحریر تمرکز کنیم تا بخشی از نیاز کشور را فراهم کنیم و جلوی خروج ارز را بگیریم.

حمزه نژاد گفت: تولید در مسیر افزایش است اما ظرفیت ما هم بیشتر از اینهاست هرچند کاهش مواد اولیه و قطعات یدکی از کمبودهای ماست ضمن اینکه بخشی از نیروهای باتجربه را به دلیل بازنشستگی از دست دادیم اما با آموزش نیروها سعی کردیم این کاستی را نیز کنترل کنیم و امیدواریم با حمایت مدیرعامل و اعضای هیات مدیره به جایی که شایستگی دارد برسیم.

چوب و کاغذ با وجود واردات با ارز ۴۲۰۰ نمی‌تواند با بازار داخل رقابت کند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =