کد خبر : 289834
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
-

چین، رئیس ام آی ۶ را به انتشار “اخبار جعلی” متهم کرد

چین، رئیس ام آی ۶ را به انتشار “اخبار جعلی” متهم کرد

سفارت چین در لندن رئیس سرویس اطلاعات خارجی انگلیس موسوم به ام.آی ۶ را به انتشار اخبار جعلی متهم کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، ریچارد مور، رئیس ام.آی ۶ در حالی از سوی چین به این مساله متهم شده که وی مدعی شده بود دولت پکن کشورهای فقیر را به دام “بدهی” می‌اندازد و به سرقت “داده‌ها” می‌پردازد.

سفارت چین در بیانیه‌ای اتهامات مطرح شده را درباره هدف قرار دادن کشورهای فقیر با دام‌های بدهی و وام و سرقت داده‌های استراتژیک آنها رد کرد.

این سفارتخانه همچنین مدعی شد که ریچارد مور که این اظهارات را مطرح کرده به دامن زدن به اخبار جعلی و اطلاعات نادرست درباره پکن متهم است.

این سفارت همچنین با اشاره به اظهارات یکی از سخنگوهایش در ادامه بیانیه خود آورده است: حقیقت امر این است که هیچ کشوری در دام این به اصطلاح “تله بدهی” در نتیجه مقروض بودن به چین نیفتاده است. چین به دنبال مداخله در امور داخلی دیگر کشورها نیست و هیچ دینی بر گردن دیگر کشورها نمی‌گذارد یا به دنبال منافع سیاسی هم نمی‌باشد.

سفارت چین در لندن همچنین به دولت انگلیس تاکید کرد تا این اشتباهات را درست کند و از حملات بی پایه و اساس علیه دولت پکن دست بر دارد.

ریچارد مور در نخستین سخنرانی خود سرویس‌های اطلاعاتی چین را به انجام عملیات جاسوسی با مقیاس بالا علیه دولت انگلیس متهم کرده و به دیگر کشورها تاکید داشت تا نسبت به تهدیدهای مختلف دولت پکن هوشیار باشند.

وی همچنین هشدار داد که با پذیرش راه‌حل‌های فناورانه چین، کشورها ممکن است راه هک را برای سرقت داده‌های مهم خود برای پکن فراهم کنند و مدعی شده بود که پکن داده‌های سراسر جهان را سرقت می‌کند.

رئیس اطلاعات خارجی انگلیس همچنین مدعی شد که پکن از وام‌ها و بدهی‌ها برای دستیابی به بنادر مهمی که پتانسیل تبدیل شدن به تاسیسات دریایی را دارند، استفاده می‌کند و به این نکته اشاره کرد که بسیاری از کشورهای فقیرتر در دام بدهی‌های قابل توجهی به چین گرفتار شده‌اند.

چین، رئیس ام آی ۶ را به انتشار "اخبار جعلی" متهم کرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + 12 =